هواشناسی سیستان‌وبلوچستان رتبه دوم صحت پیش‌بینی هوای کشور را کسب کرد

دوست محمد کلیم گفت: هواشناسی سیستان و بلوچستان رتبه دوم صحت پیش بینی پارامتر‌های جوی سال ۱۳۹۸ را در بین ۳۱ استان کشور کسب کرد.

هواشناسی سیستان‌وبلوچستان رتبه دوم صحت پیش‌بینی هوای کشور را کسب کرددوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: در ارزیابی مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور عملکرد پیش بینی سه پارامتر کمینه دما، بیشینه دما و شاخص PC بارش ۲۴ ساعته ادارات کل هواشناسی استان‌های کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس این ارزیابی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان توانست از نظر صحت و دقت پیش بینی‌ها در پارمتر‌های کمینه و بیشینه دمای ۲۴، ۴۸ و ۷۲ ساعت در رتبه دوم کشور قرار گیرد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در این ارزیابی استان خراسان جنوبی در رتبه نخست و استان‌های تهران، هرمزگان و مرکزی پس از سیستان و بلوچستان در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

کلیم ادامه داد: همچنین در ارزیابی شاخص PC بارش ۲۴ ساعته هواشناسی سیستان و بلوچستان پس از استان‌های یزد و بوشهر در رتبه سوم قرار گرفت.

وی گفت: کارکنان گروه پیش بینی هواشناسی استان جزو زبده‌ترین کارشناسان هواشناسی کشور هستند که هم به لحاظ تجربی و هم به لحاظ تحصیلات آکادمیک در سطح بالایی قرار دارند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هواشناسی یکی از علوم مهم و پرکاربرد در صنایع مختلف است که می‌توان با اتکا با اطلاعات آن شاهد تحقق توسعه پایدار در امور زیرساختی، صنعتی، کشاورزی و... بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار