شیراز میزبان برگزاری لیگ مجازی کتابخوانی

لیگ مجازی کتابخوانی در شیراز پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی امید بخش معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران، لیگ مجازی کتابخوانی در دوران شیوع کرونا را با هدف توسعه کتابخوانی و تبدیل شبکه‌های مجازی به عرصه فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج شعار در خانه بمانیم، کتاب بخوانیم، برگزار می‌کند.

او، بیان کرد: یک موسسه فرهنگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با حمایت ستاد استانی مقابله با کرونا لیگ مجازی کتابخوانی را راه‌اندازی کرده است.

امید بخش، هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی، گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با مطالعه کتاب، تقویت مهارت‌های تندخوانی و حفظ کردن، تقویت مهارت‌های بیانی و مهارت نقد و اصول آن برشمرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه این مسابقه طی پنج روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: افراد شرکت‌کننده در این مدت باید کتاب را مطالعه کنند و برداشت خود را به صورت فایلی صوتی یا تصویری بیان کنند و بتوانند دیگران را نیز به مطالعه آن کتاب تشویق کنند.

امیدبخش مدت زمان مشخص‌شده برای ارائه فایل صوتی را حداقل سه دقیقه و حداکثر چهار دقیقه اعلام کرد و ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند با ارسال نقد خود به صورت فایل صوتی یا ارسال نظر زیر پست اینستاگرام در مسابقه شرکت کنند.

او، با اشاره به مهلت ثبت‌نام این مسابقه تا ۳۰ فروردین ماه امسال افزود: مهلت ارسال فایل‌های صوتی تا ۵ اردیبهشت‌ماه و اعلام نتایج نیز ۶ اردیبهشت ماه امسال است.

کتاب‌های مسابقه

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کتاب به چاچالک سفر سقوط کنید، نوشته نویسنده شیرازی احمد اکبرپور را در بخش کودک کتاب عزاداران بیل نوشته غلامحسین ساعدی را منتخب بخش بزرگسال و کتاب ملت عشق نوشته الیف شافاک را در بخش جوان باعنوان آثار این مسابقه اعلام کرد.

امیدبخش اضافه کرد: جوایز بخش نوجوان برای نفر اول ۳میلیون ریال، نفر دوم دو میلیون ریال و نفر سوم یک میلیون ریال، در بخش جوان برای نفر اول پنج میلیون ریال، نفر دوم سه میلیون ریال و نفر سوم ۲ میلیون ریال، در بخش بزرگسال برای نفر اول هفت میلیون ریال، نفر دوم پنج میلیون ریال و نفر سوم سه میلیون ریال است که به آثار برگزیده بخش مردمی نیز جوایزی اهدا می‌شود.

او، نحوه ارسال مدارک را به‌صورت فایل صوتی یا تصویری به شماره ۰۹۰۲۳۰۸۶۴۶۱ و در نرم‌افزار واتساپ اعلام و اظهار کرد: این اجرا می‌تواند با مشارکت شخصی و یا مستقل از او، انجام شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار