افزایش فوتی‌های به کرونا در خراسان شمالی به ۲۴ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ششم فروردین، ۲۳۲ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و متاسفانه تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۲۴ نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها  گفت : در شهرستان‌های بجنورد ۱۱۷ نفر، شیروان ۱۸ نفر، فاروج ۷ نفر، مانه و سملقان ۱۵ نفر، جاجرم ۱۱ نفر، گرمه ۹ نفر، راز و جرگلان ۴ نفر و اسفراین ۵۱ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

او با اشاره شرایط بوجود آمده هشدار داد: انجام دید و بازدید‌های مرسوم در آیین نوروز باعث گسترش شدید ویروس کرونا می‌شود، لذا اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطیه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

او تاکید کرد: یکی از خطرناک‌ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفر‌های غیرضروری بخصوص به استان‌های درگیر با این بیماری است.

هاشمی همچنین با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۱۴۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

هاشمی با اشاره به استقرار تیم‌های تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی استان یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر در این ایستگاه‌ها مورد تب سنجی و غربالگری قرار گرفته اند.

اوافزود: آزمایش ۳۴۴ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۲ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

هاشمی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.
انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.