آگاهی مردم نسبت به خطر کرونا توسط سران عشایر

استاندار خوزستان گفت: سران عشایر ضمن آگاه کردن مردم از خطر کرونا آنها را از برگزاری آیین‌های ترحیم و شادی منع کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستا ن پس از برگزاری جلسه شورای ستاد مقابله با کرونا در منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران گفت: حفظ سلامت مردم خط قرمز مسوولان استان است و با هر کسی که به نحوی سلامت مردم را به مخاطره اندازد برخورد جدی خواهد شد.

او افزود:با توجه به شیوع ویروس کرونا در منطقه، فرمانداران آبادان، خرمشهر و شادگان اجازه برگزاری آیین‌های ختم و عروسی را با جمیعت‌ بالا ندهند و حتما با آنها برخورد جدی کنند.

استاندار خوزستا ن تعداد بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان را  ۱۰۴ نفر و فوتی‌ها را ۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان بیماری کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ۶۱ نفر است.

شریعتی گفت: شرایط فعلی پایدار است اما ما باید زنجیره انتقال بیمار را  بشکنیم تا بتوانیم از سرایت بیماری به افراد بیشتر جلوگیری کنیم.

او وضعیت شهرستان خرمشهر را در خصوص بیماری کرونا قرمز توصیف کرد و افزود: خرمشهر رتبه نخست شیوع کرونا را در خوزستان به خود اختصاص داده و شرایط خاصی که به دلیل شیوع کرونا در آن پیش آمده باعث شده تا محدودیت‌های جدید در آن اعمال شود.

ویروس کرونا یا کووید – ۱۹ ، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تاکنون ۵۰۲ نفر در خوزستان به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۵ نفرفوت شدند.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.