دو سایت جامع الگویی در شهرستان شهرکرد اجرا می‌شود

امسال، دو مورد سایت جامع الگویی و یک کانون یادگیری در شهرستان شهرکرد اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهادکشاورزی شهرکرد گفت: امسال مقرر است دو سایت جامع الگویی شامل احداث باغ و پرورش گاو شیری و یک کانون یادگیری با عنوان گلخانه تولید محصول سالم توت فرنگی در حوزه عمل مراکز جهاد کشاورزی مرغملک، حومه شهرکرد و چالشتر اجرا شود.

او افزود: هدف اصلی از ایجاد سایت‌های جامع الگویی و کانون‌های یادگیری، همسو کردن فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی و ایجاد تعامل با بخش‌های تحقیقاتی، اجرایی و خبرگان محلی است تا با استفاده از پتانسیل‌های موجود بتوان به اهداف بخش کشاورزی دست یافت.

رفیعی اضافه کرد: سطح زیر کشت سایت‌های اصلی ۲.۵ هکتار و ظرفیت سایت اصلی گاو شیری ۴۰ رأس است و سایت‌های تابعی حدود ۳۵ هکتار سطح زیر کشت داشته و ظرفیت دامداری‌های تابعی نیز ۴۰۰ رأس است.

او ادامه داد: حدود ۴۰ کشاورز و دامدار اصلی و تابعی با برگزاری ۱۲ مورد مدرسه در مزرعه (FFS) از ابتدای کار تا مرحله آخر (کاشت تا برداشت) با کلیه توصیه‌های فنی و تحقیقات علمی همراه با تجمیع سایر منابع و امکانات آشنا می‌شوند و اجرای توصیه‌های فنی در سایت توسط کشاورز مورد رصد و پایش کارشناسان بخش مربوطه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار