شکار غیر مجاز در جزیره خارکو دیده نشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در پی انتشار اخباری در فضای مجازی، هیچگونه شکار غیر مجاز در جزیره خارکو دیده نشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر ورود تعدادی شکارچی غیر مجاز به جزیره خارکو در استان بوشهر برای شکار آهو و نگرانی علاقه‌مندان به محیط زیست، یگان حفاظت محیط زیست جزیره خارگ با همکاری ماموران مرزبانی از جزیره خارکو  بازدید کردند که هیچ شکارچی و شواهدی مبنی بر شکار غیر مجاز دیده نشد.

او با قدردانی از اطلاع رسانی همیاران و علاقه‌مندان به محیط زیست، افزود:  در این زمینه تذکرها و تاکیدهای لازم به صیادان محلی نیز ارائه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه برای پایش بیشتر این جزیره از همکاری همیاران محلی استفاده می‌شود، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر همیشه در حالت آماده باش هستند و در صورت گزارش هر گونه مورد مشکوک به محل مراجعه خواهند کرد. گشت و کنترل جزیره خارکو در روز‌های آینده نیز تدوام و تشدید خواهد شد.

قلی نژاد، استقرار پاسگاه محیط‌بانی در جزیره خارکو را از اولویت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: به این ترتیب می‌توانیم با استقرار محیط‌بان در منطقه از هر گونه تخریب و شکار و صید غیر مجاز با همکاری یگان‌های نظامی و البته مشارکت صیادان بومی جلوگیری کنیم.

جزیره خارکو در خلیج فارس در محدوده استان بوشهر یکی از زیستگاه‌های ارزشمند است که در فهرست آثار طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است و ورود به این جزیره  بدون هماهنگی و اخذ مجوز‌های لازم ممنوع است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.