امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد خیران تامین اقلام بهداشتی را حمایت می کند

براساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی خیرانی که برای کمک به مهار ویروس کرونا اقدام به کمک های نقدی و غیرنقدی به مراکز درمانی استان کرده اند حمایت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدعلی غفاری مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس این دستورالعمل خیرانی که در ماه های اسفند تا پایان سه ماهه نخست امسال اقدام به تامین اقلام بهداشتی و پزشکی بیمارستان های دولتی،تامین اجتماعی،نیروهای مسلح و سایر مراکز درمانی مورد قبول وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  کنند هزینه های انجام شده از بدهی های مالیاتی آنان کسر خواهد شد.

او بیان کرد: این اقدام در راستای تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی می تواند به عنوان سهم امور مالیاتی برای مهار ویروس کرونا محسوب شود.

او گفت: با توجه حجم بالای بیماری و نیاز به امکانات درمانی همه ظرفیت های کشور برای کنترل ویروس کرونا بسیج شده که امید می رود این همدلی بتواند به شکست ویروس کرونا منجر شود.

او افزود:  پیش از این با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و براساس بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفند ماه امسال تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹ تمدید شده است.

او بیان کرد: این اقدام در راستای حفظ حقوق شهروندی،تکریم فعالان اقتصادی و کمک به سلامت جامعه اجرایی شده است.

او افزود :مودیانی که برگ مالیات قطعی آنها از تاریخ دوازدهم بهمن ماه ابلاغ شده چنانچه حداکثر تا روز ۳۱ خرداد سال ۱۳۹۹ نسبت به پرداخت اصل بدهی قطعی شده خود اقدام کنند، مشمول حکم بند (۲) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۴۵ مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۷ خواهند بود.

تاکنون ۶۲۳ نمونه برای شناسایی بیماری ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به آزمایشگاه های تهران و شیراز ارسال شده که بر اساس یافته های آزمایشگاهی شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا به ۹۶ مورد رسیده است.

بر اساس نتایج و یافته های آزمایشگاهی تا ظهر روز چهارشنبه ششم فروردین بیش از ۲۷ هزار بیمار در کشور شناسایی شده  نفر از بیماران بیماری کرونا که بیش از ۹ هزار نفر کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند بیش از ۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که هفتمین رده جدید آن در شهر ووهان چین پیدا شد؛ علایم ابتلا به این ویروس شامل تب، سرفه، کوتاهی تنفس، علایم گوارش و در موراد شدید، عفونت ریه ، سندرم تنفسی حاد شدید و نارسایی کلیه است.

بر اساس اطلاعات فعلی راه‌های انتقال این ویروس به دیگران از طریق تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی است بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.