ابر رایانه‌ها برای نابودی کرونا به کمک پزشکان می‌آیند

به تازگی برخی از مقامات اروپایی اعلام کرده‌اند که قصد دارند تعدادی ابر رایانه‌ را در اختیار پزشکانی که در حال تحقیق درباره کرونا هستند قرار دهند.

ابر رایانه‌ها برای نابودی کرونا به کمک پزشکان می‌آبندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در ماه‌های اخیر به دغدغه اصلی بسیاری از کشور‌های جهان تبدیل شده است وتقریبا تمامی جهان برای از بین بردن این ویروس با یکدیگر متحد شده‌اند. اما مقامات اروپایی به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارد ۱۶ ابر رایانه را در اختیار محققان و پزشکان قرار دهند تا بتوانند روی ویروس کرونا تمرکز خاصی داشته باشند. در روز یک شنبه برخی از مقامات اروپایی اعلام کردند که برای ارتقا جامعه پزشکی در جهان، قصد دارند تعدادی ابر رایانه را در اختیار پزشکان قرار دهند تا سرعت تولید واکسن و شناسایی رفتار ویروس کرونا بالاتر رود.

شاید برای بسیاری از افراد استفاده از یک ابررایانه برای مبارزه با یک ویروس موضوع بسیار عجیبی باشد، اما ابر رایانه‌ها به دلیل داشتن سخت افزاری بسیار قدرتمند توانایی پیش بینی دقیق و شناسایی رفتار یک ویروس را خواهند داشت. در حال حاضر محققان با ابر رایانه‌ی Summit توانسته‌اند به ۷۷ نوع ترکیبات دارویی دست پیداکنند که از پیشرفت ویروس کرونا جلوگیری خواهد کرد.

ابر رایانه‌ها برای نابودی کرونا به کمک پزشکان می‌آبند

ابر رایانه Summit در حال حاضر در ایالت تنسی مستقر است و جزو ابر رایانه‌های ثبت شده در کنسرسیوم مقابله با کرونا است؛ از دیگر ابر رایانه‌هایی که در حال حاضر برای مقابله با ویروس کرونا در دسترس محققان قرار دارند می‌توان به ابر رایانه‌های IBM، NASA، آمازون و چند شرکت بزرگ دیگر اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: قابلیت جدید استوری اینستاگرام برای ترغیب کاربران به ماندن در خانه


ابر رایانه‌هایی که در حال حاضر توسط محققان استفاده می‌شود، قدرتی معادل ۳۳۰ پتافلوپ دارند که این رایانه‌ها برای تولید این میزان نیرو از ۷۷۵ هزار هسته‌ی پردازنده و ۳۴ هزار کارت گرافیک استقاده می‌کنند. با این حال باید منتظر بود و دید که آیا ابر رایانه‌ها می‌توانند برای نجات جهان به کمک پزشکان بیایند یا این ربات‌های غول پیکر نیز در مقابل ویروس کرونا زانو خواهند زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار