آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی از امشب در قزوین

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در جمع خبرنگاران گفت: طرح کشوری فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت‌های مسافرتی از ساعت ۱۲ امشب در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار در جمع خبرنگاران گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت‌های مسافرتی از ساعت ۱۲ امشب اجرا می‌شود و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.

حبیبی افزود: در این طرح مبادی ورودی شهر‌های استان به شدت کنترل می‌شود و فقط افراد بومی و ساکن می‌توانند وارد شهر‌ها شوند.

او اضافه کرد: افراد بومی از کارت ملی، کارت و بیمه نامه خودرو شناسایی خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: در مبادی خروجی هم خودرو‌ها برای رفتن به استان دیگر حق توقف در شهر‌های این استان را ندارند.

به گفته حبیبی، با توجه به اینکه استان قزوین مسیر مواصلاتی ۱۱ استان دیگر است، آزادراه‌ها برای تردد خودرو‌ها باز است.

او اضافه کرد: در این طرح امکان تردد کامیون‌های حامل سوخت، مواد غذایی و فاسد شدنی، پلیس و خودرو‌های امدادی و درمانی به شهر‌ها وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: خروج افراد از شهر بلامانع است، اما باید از محور‌های کمربندی خارج شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: کسانی که رعایت نکنند خودرو‌های آن‌ها به مدت یک ماه توقیف خواهد شد و راننده آن نیز ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

او گفت: این طرح کشوری با توجه به موج بازگشت مسافران گرفته شده است و اجرای آن برای همه استان‌ها الزامی است.

به گفته حبیبی، همچنین تمامی مدارس، دانشگاه‌ها، بازارها، سالن‌های ورزشی، استخرها، پارک‌ها، مجتمع‌های تجاری و اصناف غیر ضروری تا ۲۰ فروردین تعطیل خواهند بود.

حبیبی افزود: تا کنون برای پیشگیری از ویروس کرونا بازار سنتی و مجتمع‌های تجاری تعطیل شده اند و واحد‌های صنفی غیر ضروری هم موظف به تعطیل کردن هستند در غیر این صورت آن واحد صنفی به مدت یک ماه پلمب خواهد شد.

حبیبی اسامی مراکز و واحد‌های مشمول تعطیلی را به این شرح اعلام کرد: دانشگاه‌ها، مدارس، مهد کودک‌ها، پاساژها، نمایشگاه‌ها، تالار‌های پذیرایی، رستوران‌ها، فروشگاه‌های لوازم خانگی، قهوه خانه‌ها، گیم نت، استخر، شهربازی، باغ وحش و دهکده طبیعت، بازار روز، موزه و سینماها، فروش خودرو، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، مراکز اقامتی، فرهنگی و اجتماعی همه تعطیل هستند.

او اضافه کرد: اصنافی که مواد خوراکی و ضروری مردم را تامین می‌کنند مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، سبزی فروشی‌ها، مرغ فروشی و ماهی فروشی‌ها، لبنایت فروشی‌ها، جایگاه‌های سوخت تعطیل نیستند بلکه فعالیت آن‌ها ۲۴ ساعت شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار درباره تعطیلی ادارات هم گفت: برای جلوگیری از تشدید بحران کرونا در استان تا ۱۵ فروردین ماه فعالیت ادارات ضروری با حداقل نیرو مجاز و بقیه ادارات تعطیل است.

او بیان کرد: دستگاه‌های ضروری از جمله بهداشت و درمان، فرمانداران، بخشداران، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان صمت، جمعیت هلال احمر و صدا و سیما در ردیف دستگاه‌های ضروری هستند که باید با حداقل نیرو (۳۰ تا ۵۰ درصد) نیرو‌های خود در ادارات حاضر شوند.

سخنگوی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا گفت: سایر ادارات غیر ضروری هم که تا ۱۵ فروردین تعطیل هستند حتما باید مدیران و معاونان آن در محل کار حاضر باشند و خدمت رسانی را انجام دهند.

سخنگوی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در استان گفت: تعطیلی ادارات به معنای مرخصی رفتن کارمندان نیست بلکه این تصمیم برای سلامت مردم و بویژه کارمندان گرفته شده است.

حبیبی درباره ذخیره سازی کالاهای اساسی مردم هم گفت: حداقل برای سه ماه کالا‌های ضروری ذخیره شده است و مردم نگران کمبودی در این زمینه نباشند.

او گفت: تا کنون ۷۰ درصد مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کرده اند، اما آن ۳۰ درصد باقی مانده نیز می‌توانند به دیگران آسیب وارد کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: بیمارستان صحرایی ۴۵ تختخوابی، بیمارستان رحیمیان البرز با حضور کادر درمانی سپاه و همچنین سه نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی در شهر‌های آبیک، تاکستان و قزوین آماده باش هستند، اما تا کنون خوشبختانه در این مکان‌ها پذیرشی نداشته ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار