آماده سازی لرستان برای تولید سه میلیون ماسک

استاندار لرستان گفت: برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اقداماتی برای تهیه ماسک انجام داده اند و تا هفته آینده با ظرفیت تولید روزانه سه میلیون ماسک به طور کامل فعال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، س‍ید موسی خادمی استاندار لرستان گفت: برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اقداماتی برای تهیه ماسک انجام داده اند و تا هفته آینده با ظرفیت تولید روزانه سه میلیون ماسک به طور کامل فعال می‌شوند.

س‍ید موسی خادمی روز پنجشنبه در بازدید از از شرکت بیولوژیکی شهید رسولی (الکل سازی نصر) خرم آباد افزود: بعضی از واحد‌های تولیدی- صنعتی و همچنین تولیدی‌های بومی برای تامین ماسک مورد نیاز استان اقدام کرده‌اند که تا هفته آینده می‌توانند حدود سه میلیون ماسک را وارد بازار کنند.

او  با اشاره به مصوبات جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: پیرو مصوبات جلسه قبلی قرار است با تشکیل یک کمیته تخصصیُ تامین و توزیع ماسک در استان ساماندهی شود تا این مشکل که در سطح کشور نیز وجود دارد برطرف شود.

استاندار لرستان همچنین اظهار داشت: لرستان مشکلی در خصوص تولید الکل و موادضدعفونی کننده ندارد چراکه علاوه بر ایثارگری مدافعان سلامت در حوزه اقتصادی نیز تولید کننده‌ها و کارآفرینانی هستند که جانفشانی کرده؛ الکل و مواد ضد عفونی را برای سلامتی مردم در این روز‌های سخت تولید می‌کنند.

خادمی به سه واحد تولید کننده الکل و مواد ضد عفونی استان اشاره کرد و گفت: الکل‌سازی نصر یکی از تولیدی‌های قدیمی، با کیفیت و برند شناخته شده در سطح کشور است که با ظرفیت روزانه ۹هزار لیتر و امکان بسته بندی ۱۰ هزار لیتر الکل در روز به مردم خدمت می‌کند.

تا هفتم فروردین ماه تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در لرستان به ترتیب ۵۹۲ و ۴۰ نفر بوده است.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار