۸۵ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیرپوشش غربالگری کرونا قرار گرفتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: یک میلیون و ۹۷ هزار و ۳۴۳ نفر از جمعیت زیرپوشش دانشگاه یعنی ۸۵ درصد جمعیت این محدوده در طرح غربالگری کرونا قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه سفر معاون وزیر بهداشت و درمان به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: افزون بر هشت هزار نفر از نیرو‌های بهداشت و درمان استان در طرح غربالگری کرونا مشارکت دارند.

وی ادامه داد: سرپرست خانوار‌های سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره ۴۰۳۰ در طرح غربالگری کرونا این دانشگاه را در تحقق اهداف یاری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون ۶۳ هزار و ۸۲۷ نفر از مردم سیستان و بلوچستان به صورت خود اظهار اطلاعات خود را در این سامانه وارد کرده اند.

هاشمی از راه اندازی ۱۰ مرکز غربالگری کرونا در شهرستان‌های زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان و سیب و سوران خبر داد و افزود: آزمایش کرونا تا پیش از این صرفا از افراد بستری اخذ می‌شد، اما با افزایش تولید کیت در کشور امکان نمونه گیری از افراد مشکوک و علامت داری که به مراکز غربالگری مراجعه می‌کنند هم وجود دارد.

در این بازدید دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان از فعالیت کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار