۱۷۰۰ نفر قرنطینه اجباری در کردستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از قرنطینه خانگی یک هزار و ۷۰۰ نفر که در ارتباط با بیماران کرونایی بوده اند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ابراهیم قادری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جلسه اتاق رسانه‌ای کرونا کردستان، اظهار داشت: کودکان مبتلا به کووید 19 را برای اینکه با بزرگسالان در کنار هم نباشند در بخش کودکان بیمارستان بعثت بستری می‌شوند.

او با بیان اینکه  هیچ مورد کرونایی بستری شده در بیمارستان کوثر نداریم و اگر فرد مشکوکی مشاهده شود فورا به بیمارستان توحید اعزام می‌شود، ادامه داد: وقتی در روزهای اول روند افزایشی را مشاهده کردیم هشدارهای اعلام شد و منحنی ابتلای بیماران به کرونا از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد.

قادری گفت: سقز بیشترین میزان درگیری با این بیماری دارد، طی این ۲ ماه که از اپیدمی کرونایی در استان می‌گذرد با فاصله‌گذاری اجتماعی که انجام شد تا حدود زیادی مانع از رشد سریع ابتلا شدیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و  ۷۰۰ نفر در کل استان قرنطینه خانگی شده‌اند که بیشترین آمار آن مربوط به شهر سقز است.

او افزود: در کردستان اجازه حضور و ورود همراه مریض در بخش داده نمی‌شود و تمامی کارهای بیمار توسط نیروهای خدماتی دارای لباس مخصوص انجام می‌شود چرا که که این مسئله موجب افزایش آمار مبتلایان خواهد شد.

قادری گفت: در حال حاضر ۳۱۸ بیمار کرونایی در سطح استان بستری هستند که نسبت به پیش‌بینی‌های ابتدایی خیلی کمتر است هر چند این میزان هم زیاد است.

او تصریح کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته، اپیدمی یکی دو هفته عقب انداخته‌ایم تا چرخه انتقال ویروس قطع شود، اما اگر فاصله‌گیری اجتماعی در تعطیلات رعایت نشود دوباره شاهد روند افزایش به ابتلا در استان خواهیم بود که کنترل آن خیلی سخت خواهد بود.

قادری اذعان کرد: در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در کردستان افزایشی است.

او  اضافه کرد: در حال ارزیابی هستیم که مراحل بعدی پیشگیری از این اپیدمی را انجام دهیم که البته نیاز به ساز و کار و تجهیزات و امکانات خاص دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.