برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با متخلفان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد: سرپیچی از اجرای دستور العمل های طرح فاصله گذاری اجتماعی برخورد قاطع دستگاه قضا را به همراه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید علی ملک‌حسینی دادستان مرکز استان با بیان اینکه دستگاه قضایی استان با افرادی که از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی سرپیچی کنند، برخورد قاطع می کند گفت: ضمانت اجرای تمرد و عدم تمکین از مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی سختگیرانه و قاطع خواهد بود.

او افزود: در شرایط کنونی طرح‌ها و اقدامات حاکمیتی که جهت قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا تصویب و اعلام می‌شوند شرعاً و قانوناً لازم الاتباع است.
او گفت: از جمله این موارد ممنوعیت ورود به شهر غیر محل سکونت خود است که علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، شخص متخلف به پرداخت پنچ میلیون ریال جریمه الزام و البته کلیه هزینه‌های جانبی توسط نیروی انتظامی از متخلفین اخذ خواهد شد.
او ضمن تشکر از بازاریان و اصنافی که به صورت خودجوش فعالیت‌های تجاری خود را تعطیل کردند بیان کرد: با توجه به الزامات قانونی طرح جدید بازگشایی خودسرانه اماکن تجاری موجب پلمپ طولانی مدت آنها می شود.
او بیان کرد: اصنافی مانند نانوایی‌ها و سوپر مارکت ها و میوه‌فروشان که فعالیت آنها در زمان اجرای طرح مستثنی شده موظف به اجرای پروتکل بهداشتی هستند در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و پلمپ خواهند شد.
او همچنین هرگونه اقدام از سوی هر فردی که به تشخیص کارشناسان بهداشت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شود را قابل تعقیب قضایی دانسته که مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تعزیرات متخلفین به مجازات تا یکسال حبس محکوم خواهند شد.
او افزود: در این ایام، هرگونه همکاری نکردن، مقاومت و تمرد از دستور پلیس جرم محسوب می شود و قابل پیگرد و مجازات است.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.