اخلاقی: مهمترین رقیب هر کشتی گیری، نَفْس خودش هست/ سفره‌های هفت سین خانه کشتی حال و هوای خاصی دارد

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: به طور حتم برای موفقیت در میدان رقابت نَفْس هر کشتی گیری مهمترین رقیب او خواهد بود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله اخلاقی دارنده ۲ مدال برنز جهان و مربی تیم ملی کشتی فرنگی برنامه ریزی برای کسب سهیمه و مدال در المپیک را بسیار تأثیر گذار دانست و اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ برای من و برای کشتی سال خوبی بود، اما به عنوان نخستین گام باید برای کسب ۳ سهمیه باقیمانده تلاش کنیم تا ان شاالله با برنامه ریزی خوب و تیمی کامل راهی مسابقات المپیک شویم. تنها فرق این دوره با دوره‌های گذشته در این است که تعداد سهمیه‌ها کاهش یافته، ۲۰ کشتی گیر به ۱۶ تا رسیده و تمام نفراتی که دنبال مدال هستند باید حداقل ۴ دور بدون استراحت کشتی بگیرند.

هیچ کشتی گیری برای المپیک انتخاب شده نیست

وی با بیان اینکه همه کسانی که به المپیک راه پیدا می‌کنند از راه سختی گذشته اند و مدعی هستند تصریح کرد: همه کشتی گیرانی که کسب سهمیه کردند امید کسب مدال هستند، به طور حتم هنوز هیچ کشتی گیری برای المپیک انتخاب شده نیست؛ علیرضا نجاتی، محمد علی گرایی، سعید عبدولی و دیگر رقبا همه می‌توانند مدعی باشند. امیر قاسمی کشتی‌های خوبی گرفته، امین میرزازاده در رقابت‌های قهرمانی آسیا عملکرد خوبی از خود نشان داد، علی اکبر یوسفی جوان خوش آتیه‌ای است و به طور کلی هریک از فرنگی کاران می‌تواند ملی پوش کشتی ما در المپیک باشند و تمام آن‌ها توانایی کسب مدال دارند.

مهمترین رقیب هر کشتی گیری، خودش است

رئیس سابق انستیتوی کشتی ایران مهمترین رقیب هر کشتی گیری را خود فرد دانست و اظهار داشت: در وزن ۸۴ کیلوگرم رقبای سرسخت زیادی که همواره مدعی بودند با سبک و استایل خاص خود حضور داشتند و من با هر کدام به شکل خاص خودش کشتی می‌گرفتم، به همین منظور اعتقاد دارم مهمترین رقیب هر کشتی گیری، نَفْس و وجود خودش هست، یک کشتی گیر باید به خستگی‌های خودش غلبه کند، آرامش و تمرکز خود را حفظ کند. پیشامد‌های بسیاری موجب بهم خوردن تمرکز و آرامش کشتی گیر می‌شود و شک نداشته باشید کشتی گیران ما اگر خودشان باشند، می‌توانند بر هر حریفی غلبه کنند و نتایج خوبی به دست آورند.


بیشتر بخوانید: سوریان: تعویق المپیک می تواند شرایط خوبی برای کشتی بوجود آورد/ برنامه های فنی را شخصاً از سرمربیان پیگیری می کنم


مربی سهم بسزایی در موفقیت کشتی گیر دارد

وی درباره نقش مربی در موفقیت کشتی گیران گفت: مطمئناً ارتباط خوب و مثبتی که کشتی گیر با مربی برقرار می‌کند می‌تواند نقش موثری در موفقیتش داشته باشد. اگر کشتی گیر ارتباط موثر لازم را با مربی برقرار نکند خود به خود نمی‌تواند برنامه‌ی برای حرکت به سمت موفقیت داشته باشد. در دوره‌ای کشتی گیر بودم ارتباط خوبی با محمد بنا و مربی سازنده ام ایرج اسفندیاری فر وجود داشت و به واسطه همین ایمان و ارتباط، مسیر ایده آلی پیش رویم قرار گرفت. هم اکنون نیز تعدادی مربی جوان در کنار سرمربی تیم ملی در حال یادگیری هستیم و تمام تلاشمان این هست که بتوانم با کشتی گیران ارتباط مثبتی برقرار کنیم تا به بهترین نتایج ممکن دست یابیم.

رنگ و آبِ سفره‌های هفت سین خانه کشتی حال و هوای خاص خودش را دارد

قهرمان سابق آسیا در خصوص خاطرات زمان لحظه سال تحویل اظهار داشت: به تبع، حضور در تیم ملی و اردو‌های متعدد باعث شد نوروز‌های بسیاری را کنار خانواده کشتی باشم. خاطرم هست اردوی تیم جوانان نوروز سال ۱۳۸۴ سفره هفت سین ساده‌ای روی تشک کشتی پهن شد، سال را تحویل کردیم و بلافاصله پس از جمع کردن سفره هفت سین به تمرین پرداختیم. چند سال بعد از آن نیز که رسول خادم سرمربی تیم بودند، رنگ و آبی به سفره هفت سین داده بودند، میهمانانی درخانه کشتی حضور داشتند که ما سال تحویل را کنار دوستانمان بودیم و پس از آن مجدداً تمرین و تمرین و تمرین؛ به طور کلی سفره‌های هفت سین خانه کشتی هم حال و هوای خاص خودش را دارد و برای من خاطرات خوبی از آن روز‌ها به جا مانده است.

پیروزی‌ها بهترین و شکست‌ها تلخ‌ترین خاطرمان است

وی با اشاره به اینکه در ابتدا کشتی گیر آزادکار بوده عنوان کرد: کشتی را از یازده سالگی و در رشته آزاد شروع کردم و پس از ۴-۳ سال تمریناتم را زیر نظر ایرج اسنفدیاری فر ادامه دادم. تمام خطرات خوب من هم مانند هر کشتی گیری به قهرمانی‌ها و تلخ‌ترین شان مربوط به باخت هاست. با اینکه دوست و رفیق قدیمی زیادی از کشتی برایم مانده، اما امیر قاسمی منجزی که سال‌ها با هم در یک اتاق و هم اردویی بودیم را می‌توانم بعنوان دوست خوب و قدیمی ام از کشتی نام ببرم.

یاد بگیریم شاد باشیم/ ان شاالله با کسب مدال‌های خوشرنگ در المپیک دل مردم شاد شود

اخلاقی در پایان گفت: مسلماً خانواده نخستین کسانی هستند که به آن‌ها سال نو را تبریک می‌گویم و پس از آن‌ها مربیان و دوستانم در خانواده دوم که کشتی محسوب می‌شود. سال تحویل دعای من سلامتی و خوشبختی برای همه مردم است، نباید در هر شرایطی شاد بودن را فراموش کنیم، می‌توانیم برای شاد بودن مردم سرزمین مان دعا کنیم. آرزو می‌کنم سال ۱۳۹۹ سالی سرشار از شادی برای مردم ایران باشد، باید یاد بگیریم در هر شرایطی شاد زندگی کنیم. پس از آن آرزو می‌کنم ان شاالله با تیمی خوب راهی مسابقات المپیک شویم و با کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها باعث شادی مردم شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار