واکنش جهانپور به نامه رییس قوه قضاییه خطاب به نمکی؛

طرح فاصله گذاری اجتماعی تأخیر نداشت/ رئیس قوه قضايیه رویکرد ویژه‌ای در مبارزه با فساد دارد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از آغاز شیوع کرونا فاصله‌گذاری اجتماعی یا فیزیکی را اجرا کردیم و چیزی به نام تاخیر وجود ندارد.

جهانپوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران جوان درباره نامه رئيس قوه قضاییه خطاب به وزیر بهداشت در خصوص رویکرد وزارت بهداشت نسبت به فساد و اینکه اگر فاصله‌گذاری اجتماعی زودتر انجام می‌شد، کرونا بهتر کنترل می‌شد،‌ اظهار کرد:‌ رویکرد وزارت بهداشت در مقابله با فساد و یا بی‌انضباطی در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و سایر حوزه‌های سلامت مشخص است و رییس قوه قضاییه هم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشتند و رویکردشان هم جدید نیست‌، بلکه قبلا هم از این موضوع استقبال کردند. قوه قضاییه همراهی خوبی هم در برخورد با عوامل فساد و مواردی که ممکن است مشکلاتی در امر توزیع، تولید و واردات ایجاد شود، داشته و خواهند داشت.

فاصله گذاری اجتماعی چیز عجیب و غریبی نیست

او درباره تاخیر در فاصله گذاری اجتماعی گفت :چنین داعیه ای از عدم اطلاع کافی و آگاهی نسبت به این موضوع فاصله گذاری ناشی می شود، فاصله گذاری اجتماعی چیز عجیب و غریبی نیست و یک شبه هم اجرا نمی شود و اختراع نوینی هم به شمار نمی رود، رویکرد وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس مستندات علمی از روز نخست فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

جهانپور ادامه داد:‌از روز نخست شناسایی بیماری کووید-19 و رهگیری آن در کشور، موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی را با مصوبه ستاد و تایید و ابلاغ رییس محترم جهموری، با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، کاهش ساعات اداری کارکنان، محدودیت در تجمعات مذهبی، فرهنگی و... آغاز کردیم. موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی جدید نیست و این رویکرد از ابتدا به عنوان رویکرد محوری وزارت بهداشت اجرا شد. رویکرد وزارت بهداشت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی بود که مرحله به مرحله به اجرا درآمد.

فاصله گذاری اجتماعی تأخیر نداشت و ادامه خواهد یافت

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: در روزهای اخیر هم با توجه به اینکه بیماری در روند مدیریت شده قرار گرفت و نگرانی‌هایی برای روزهای نیمه دوم تعطیلات نوروزی و روز طبیعت و موج بازگشت مسافران احساس می‌شد،‌ قاعدتا برنامه تمدید،‌تعمیم و توسعه و تشدید فاصله‌گذاری را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد کردیم که در کمیسیون مربوطه تصویب شد و با تایید رییس جمهور ابلاغ شد و اجرایی شده است البته اجرای آن مستلزم مشارکت نیروهای مختلف از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و.. است که مشارکت خوبی داشته‌اند.

جهانپور تاکید کرد: بنابراین چیزی به عنوان تاخیر در فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور نداریم. ارزیابی خطر به صورت مستمر انجام شده و همزمان با آن اقدامات مختلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در سطوح مختلف انجام می‌شود. فاصله‌گذاری اجتماعی جدید نیست، بلکه آن را تشدید کرده‌ایم و تمدید آن هم تابع وضعیت خطر و شیوع بیماری در کشور خواهد بود.

میدان مقابله با کرونا را نباید با کمپین های سیاسی اشتباه گرفت

وی گفت: نگرانی جدی که از آغاز وجود داشته و کماکان هم برقرار است، دخالت دادن رقابت های سیاسی در این موضوع، سیاسی کردن یک موضوع کاملا غیر سیاسی و البته ایشان هراس، اضطراب و استرس بی مورد و نابجا به مردم است، معتقدیم همانگونه قطار سیاست را نباید به لکوموتیو سیاست بست، میدان مقابله با کرونا را نباید با کارزارهای انتخاباتی و کمپین های سیاسی اشتباه گرفت، مراقب باشیم همانگونه که استرس و نگرانی برای تک تک افراد در مقابله با این بیماری مشکل ساز است، در ابعاد اجتماعی نیز وارد کردن هراس و وحشت بی مورد و نابجا، روند مقابله با این بیماری را تحت الشاع قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
تا اينا نفهمن مشكل از ماسك و هواكشه اوضاع همين آش و همين كاسه است و آمار روزي چند هزار تا بيشتر ميشه
آخرین اخبار