افزایش ۷۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند ۱۶ عیار

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۷۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند ۱۶ عیار در استان خبر داد.

تعیین نرخ خرید تضمینی چغندر قند در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به قیمت جدید شورای اقتصاد قیمت هرکیلو چغندر قند از کشاورزان به صورت تضمینی ۶۲۴ تومان است ضمن پرداخت ۵۰ تومان به ازای هرکیلو برای کرایه حمل و نقل همراه با تفاله و قندی که به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او از افزایش ۷۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند ۱۶ عیار خبر داد و افزود: عیار محصول چغندر قند تولیدی در چهارمحال و بختیاری یک و نیم درجه از متوسط کشور هم بالاتر است حداقل عیار استان ۱۷/۵ است که اگر به ازای هرکیلوگرم ۴۱ تومان افزایش یابد هر کیلوگرم چغندر قند را کشاورزان استان می‌توانند به قیمت ۸۰۰ تا ۸۲۰ تومان به کارخانه قند بفروشند.

دانش اضافه کرد: کشاورزان باید برای بالا بردن عیار محصول خود از کود‌های ازته در انتهای فصل استفاده نکنند و همچنین از ریز مغذی‌ها استفاده کنند.

او ادامه داد: تأمین بذر، کود و سموم مورد نیاز چغندر قند بر عهده کارخانه قند است و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی کارخانه قند استان قرارداد ببندند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.