دوستداران طبیعت برای حفاظت از جنگل‌های لردگان دست بکار شدند

جمعی از دوستداران و همیاران طبیعت در حرکتی خودجوش برای حفاظت از جنگل‌های شهرستان لردگان، راه‌های فرعی منتهی به جنگل‌ ها را مسدود کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیت حسنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان گفت: همزمان با فرارسیدن بهار طبیعت، جمعی از اهالی، معتمدین، جوانان دوستدار و همیار طبیعت روستای منجرموئی در حرکتی خودجوش به منظور حفاظت از جنگل‌های این روستا با هماهنگی و همکاری این اداره، کلیه راه‌های فرعی منتهی به جنگل‌ها را مسدود کردند.

او با بیان اینکه این راه‌ها صرفا مورد استفاده سوداگران چوب و زغال بود اظهار داشت: بیشترین تاوان منابع طبیعی در حوزه تخریب جنگل‌ها از ناحیه سودجویان و قاچاقچیان چوب درخت بلوط است.

حسنی ادامه داد: با توجه به اینکه هر ساله بسیاری از متخلفین با همکاری همیاران طبیعت و یگان حفاظت شناسایی و دستگیر می‌شوند، امید است حفاظت از منابع طبیعی به یک فرهنگ فراگیر و معارف عمومی تبدیل شود.

گفتنی است؛ حدود ۳۱۱ هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری پوشیده از جنگل است که بالغ بر ۵۰ درصد آن با گونه غالب بلوط در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا متمرکز می‌باشد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.