مدیر شبکه بهداشت و درمان سیریک :

سیریک شهر بدون بیمار کرونا / مردم به شایعات توجه نکنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیریک گفت: تاکنون هیچ مورد کرونای مثبت در این شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، عباس علیمراد،مدیر شبکه بهداشت و درمان سیریک گفت: تاکنون هیچ مورد کرونای مثبت در این شهرستان مشاهده نشده است.

علیمراد در خصوص شایعات متعددی مبنی بر بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در بیمارستان امام سجاد (ع) سیریک، افزود: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیمار کروناویروس در شهرستان مشاهده نشده است، اما مورد مثبت این بیماری در شهرستان میناب، زنگ خطری برای شهروندان سیریکی است که از تمام شهروندان خواسته می‌شود خطر را جدی گرفته و در خانه بمانند.

او با اشاره به جلب اعتماد مردم به‌عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین بخش برای عبور از این بحران، گفت: در صورت اثبات مورد مثبت ابتلا به کروناویروس، مراتب از طریق دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید و شهروندان به‌جای توجه به شایعات در شبکه‌ها و فضای مجازی، اطلاعات و اخبار مربوط به این بیماری را در استان و شهرستان می‌توانند از کانال‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی دنبال کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک در خصوص نگرانی برخی از شهروندان به‌خاطر عدم امکانات آزمایشگاهی مناسب برای تشخیص این بیماری در بیمارستان سیریک،افزود: بیمارانی که با علائم حاد تنفسی به مراکز بهداشتی یا بیمارستان مراجعه کنند پس از بررسی اولیه و ویزیت متخصص، در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی‌تر و نمونه‌گیری تست کروناویروس، بیماران تا مشخص شدن نتیجه نهایی، به بیمارستان میناب اعزام خواهند شد.

علیمراد با تاکید بر اینکه به‌دلیل انتشار و قدرت سرایت بالای این بیماری، بیماران مبتلا تا بهبودی کامل نباید مستقیم با اعضای خانواده در تماس باشند، گفت: یکی از مشکلاتی که ممکن است خانواده‌های بیماران کرونایی با آن درگیر شوند، نداشتن مکان مناسب و مجزا برای بیماران ترخیص شده از بیمارستان است که در همین راستا و طبق مصوبه استانی ستاد مبارزه با کروناویروس، یک سالن ورزشی در شهرستان تعیین و پس از تجهیز در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفت است.

او ضمن تقدیر از اعضای شورای تامین و همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های متولی امر، خیران شهرستان و شهروندان، افزود: در بحث پیشگیری از بیماری کرونا همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در کنار مردم در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس در شهرستان فعالیت داشتند که قابل ستایش است.

علیمراد در پایان با اشاره به سامانه خوداظهاری سنجش سلامت، گفت: شهروندان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده در خصوص علائم بیماری حاد تنفسی، ما را در شناسایی و پیشگیری از این بیماری یاری کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار