تحقق «جهش تولید» با رفع اساسی و ریشه‌ای موانع تولید

منتخب مردم شهرستان کرمانشاه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت : «جهش تولید» با رفع اساسی و ریشه‌ای موانع تولید در اقتصاد کشور، کاهش بهره بانکی و زمان بروکراسی اداری، تنظیم بازار داخلی و صادرات، مبارزه با قاچاق کالا، اصلاح قانون کار تامین اجتماعی و معافیت‌های مالیاتی تحقق می‌یابد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهمحمد رشیدی منتخب مردم شهرستان کرمانشاه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری را نیازمند اصلاح اساسی ابعاد مختلف تولید در کشور و پیوستگی شدید بین آن‌ها دانست و گفت : جهش تولید یک بحث کلان مهم کشوری و با سیاست گذاری‌های دقیق اقتصادی است.

او با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت : هدف مجلس از تصویب این قانون حمایت از تولید بود که براساس آن دولت از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها از واحد‌های تولیدی حمایت کند که متاسفانه این قانون به طور دقیق اجرا نشد.

رشیدی با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولیدات داخلی؛ نظارت نکردن جدی مجلس شورای اسلامی بر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ستاد اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولیدکنندگان را یکی از موانع تولید دانست و افزود: برای جهش در اقتصاد کشور به ویژه در بخش تولید مجلس شورای اسلامی باید بر اجرای قانون نظارت شدید و جدی داشته باشد.

او سیستم بانکی را رقیب اصلی، جدی و سرسخت تولید در کشور عنوان کرد و گفت: وقتی بانک‌های عامل برای سپرده‌های مردم و سرمایه گذاران سود‌های کلان ۲۰ درصد به بالا می‌پردازند و سرمایه مردم بدون هیچ زحمتی تساعدی بیشتر می‌شود و سود زیاد دریافت می‌کنند بنابراین برای سرمایه گذاران و مردم انگیزه و رغبتی نمی‌ماند به طرف تولید که با هزار مشکل و مانع روبرو است بروند و در بخش تولید فعالیت کنند.

رشیدی با اشاره به مشکلات عدیده تولیدکنندگان گفت: ایجاد رونق تولید و یا جهش تولید در گرو وضع سیاست گذاری دقیق و منسجم تنظیم بازار به ویژه ارتباط منجسم سه عنصر ظرفیت تولید، نیاز بازار داخلی و صادرات است، زیرا در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین موانع تولید تصمیمات خلق الساعه در جلوگیری از صادرات بدون اینکه به بازار داخلی لطمه بخورد بود، بنابراین باید بین این سه عامل تولید، بازار داخلی و صادرات ارتباط دقیقی وضع شود تا رونق تولید اتفاق بیفتد.

منتخب مردم شهر کرمانشاه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: قاچاق کالا، معافیت‌های مالیاتی و قانون کار تامین اجتماعی هر یک در جای خود موانعی بر سر راه رونق تولید و به تبع آن جهش تولید هستند که هر کدام باید به تناسب به دیگر بخش‌های اقتصادی اصلاح شوند تا شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

رشیدی کاهش زمان بروکراسی اداری برای صدور مجوز تولید را یکی دیگر از موانع رفع تولید و جهش تولید ذکر کرد افزود: چطور برای مقابله با بیماری کرونا، دستورالعمل‌ها و قانون‌ها یک و ۲ روز صادر می‌شود، ولی برای اصلاح یک مانع اقتصادی سال‌ها طول می‌کشد، بنابراین تمام ارکان نظام با هم افزایی بایدقوانین اقتصادی به هم پیوسته و منسجم سیاستگذاری کنند تا رونق و جهش تولید را شاهد باشیم وگرنه هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

او بر نقش اساسی مجلس شورای اسلامی بر پیگیری و نظارت دقیق قوانین اقتصادی به ویژه در زمینه رونق تولید و اشتغال تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.