حدود ۱۲ سد در کرمانشاه داریم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : حدود ۱۲ سد در استان داریم که هم‌اکنون حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارند، لذا برای هدایت بارش‌ها به سمت سد‌ها مشکلی نداریم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهجلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : سال ۹۸ در مجموع سالی نسبتا بحرانی بود، استان کرمانشاه سال گذشته در مرحله پایانی بازسازی سال ۹۶ بود که روز‌های آغازین خود را با سیل و روز‌های پایانی خود را با شیوع ویروس کرونا پشت‌سر گذاشت.

او در خصوص پیش‌بینی شرایط آب و هوایی، گفت : براساس گزارشی که سازمان هواشناسی برای امروز و فردا داده یک سامانه بارشی نسبتا قوی فضای کشور غرب، شمال غرب و بیشتر جنوب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد که استان کرمانشاه نیز بی‌نصیب از این سامانه نخواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: از امروز بعد از ظهر تا فردا ظهر حدود ۳۵ تا ۵۰ میلی‌متر باران برای استان پیش‌بینی شده که بیشتر غرب، شمال غرب و شهر کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او گفت: این بارش قطعا شامل آبگرفتگی معابر و سبب بالا رفتن سطح رودخانه‌ها می‌شود، با توجه به اینکه در فصل بهار هستیم و در حوزه آبریز بالادست ما بارش برف مناسب نیز داشته‌ایم احتمال طغیان رودخانه‌ها هم وجود دارد.

بالایی گفت: استاندار کرمانشاه به همین خاطر به دلیل محدودیت‌های که در تشکیل جلسات وجود دارد (با توجه به شیوع ویروس کرونا) طی بخشنامه‌ای از تمام فرمانداران و شهرداران خواسته تدابیر و اقدامات لازم ضمن آماده‌باش و پای کار بودن تمامی تجهیزات برای مقابله احتمالی با سیل را داشته باشند هر چند پیش‌بینی ما بارش کاملا مناسب و خوبی است که حتما رواناب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

او با اشاره به بحث در خانه ماندن در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، افزود: در زمان پیش‌بینی‌های بارش‌های سیل‌آسا نیز همواره درخواست ما از مردم در خانه ماندن و پرهیز از تردد در حاشیه‌های رودخانه‌ها است.

این مسؤول، افزود: حدود ۱۲ سد در استان داریم که هم‌اکنون حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارند، لذا برای هدایت بارش‌ها به سمت سد‌ها مشکلی نداریم.

او به استقرار ۵۴ واحد آب‌سنجی رودخانه‌های اصلی استان اشاره و گفت: این واحد‌ها به صورت آفلاین و بخشی به صورت آنلاین گزارش میزان دبی ورودی و خروجی رودخانه‌های اصلی را به امور آب گزارش می‌کند.

بالایی گفت: از امور آب خواسته‌ایم هرگونه افزایش سطح آب رودخانه‌های فرادست را به فرمانداران و شهرداران و ستاد مدیریت بحران اطلاع دهند تا با ظرفیت و توان بیشتری به مدیریت و مقابله به این سیل احتمالی بپردازیم و در عین حال به خاطر روستا‌های که در مسیر رودخانه‌ها وجود دارند، آمادگی لازم را داریم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار