اجرای موازین شرعی و احکام میت برای جان باختگان کرونا

امام جمعه شهرکرد گفت: تا حد امکان موازین شرعی و احکام میت برای جان‌باختگان ویروس کرونا اجرا شود.

اجرای احکام شرعی جان باختگان کرونا توسط روحانیونبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست اجرای احکام شرعی جان باختگان کرونا توسط روحانیون ضمن تقدیر از تلاش کادر درمانی استان برای مهار ویروس کرونا، بر ضرورت حفظ حرمت پیکر متوفیان جان‌باخته بر اثر این بیماری تأکید کرد.

او گفت: علاوه بر رعایت موارد بهداشتی، باید تا حد امکان موازین شرعی و احکام میت برای این جان‌باختگان اجرا شود.

نکونام با بیان اینکه اجرای احکام شرعی برای جان باختگان کرونا یکی از ضروریات جامعه امروز است که نباید به دغدغه خانواده‌ها بویژه خانواده متوفیان اضافه شود، افزود: ضد عفونی پیکر متوفیان و از بین بردن آلودگی سطحی توسط نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌گردد.

امام جمعه شهرکرد گفت: هر کس در همان شهری که متوفی می‌شود پس از ضد عفونی در بیمارستان باید در غسالخانه تحت نظارت متولیان بهداشت غسل و کفن داده شود.

او افزود: ائمه جمعه و جماعات با هماهنگی فرمانداران و مسئولان بهداشتی احکام شرعی جان باختگان کرونا را باید انجام دهند.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: ضد عفونی کردن جسد، بیرون و داخل کاور میت، تأمین حفاظت افرادی که مسئول حمل جنازه هستند و نظارت کامل بهداشت محیط برعهده دانشگاه علوم پزشکی است.

حجت الاسلام احمدی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با اشاره به رد شایعاتی از جمله دفن جانباختگان کرونا در مکانی جداگانه، گود کردن تا عمق سه متری زمین و ریختن آهک بر روس جسد میت، گفت: این شایعات باعث شده است که مردم با غسل، کفن و دفن اموات کرونا مشکل پیدا کنند.

او افزود: ائمه جمعه و جماعات بهترین مبلِّغ برای پایان شایعه‌ها و شبهات در جامعه، و ایجاد آرامش خانواده متوفیان و احترام به متوفی هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.