رشد ۲.۵ برابری سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سال گذشته میزان سرمایه گذاری در این منطقه نسبت به سال ۹۷ حدود ۲.۵ برابر رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،شاسفند معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سال گذشته میزان سرمایه گذاری در این منطقه نسبت به سال ۹۷ حدود ۲.۵ برابر رشد کرده است.

شاسفند افزود: این میزان سرمایه گذاری شامل ۵ هزار و ۸۵۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۲۰۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی بود.

او گفت: در سال گذشته ۵۵۶ مورد در ۵۱ جلسه کمیسیون اقتصادی این منطقه مطرح شد که شامل ۲۲۱ طرح سرمایه گذاری و ۳۵۵ مورد درخواست تمدید، اجاره و بررسی سایر تقاضا‌ها بود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: از بین ۲۲۱ طرح سرمایه گذاری بررسی شده ۱۶۲ طرح تصویب شده که شامل ۱۵۸ مورد سرمایه گذاری داخلی و ۴ مورد خارجی است.

شاسفند با اشاره به اینکه این مقدار سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدماتی است افزود: میزان اشتغال پیش بینی شده بر اساس طرح‌های ارائه شده بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر است که با جذب این میزان سرمایه گذاری شاهد جهش تولید در منطقه آزاد ارس خواهیم شد.

محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس ۷۱ هزار و ۸۴۸ هکتار است که در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز در مجاورت ۲ کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته و علاوه بر ظرفیت‌های صنعتی دارای استعداد‌های مناسبی در زمینه کشاورزی و گردشگری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار