نتیجه آزمایش ابتلای کودک جهرمی به کرونا مثبت شد

نتیجه آزمایش ابتلای کودک ۸ ساله جهرمی به کرونا مثبت اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نتیجه آزمایش ابتلا به کرونا برای کودک ۸ ساله جهرمی مثبت اعلام شد و همچنین نتیجه این نوع آزمایش در مورد سه نفر دیگر در جهرم که نوجوان هستند، ۹ فروردین ۹۹ مثبت اعلام شد که محمد رحمانیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: این روند باعث شده تعداد مبتلایان به این بیماری که به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده‌اند و نمونه تست آن‌ها مثبت شده است به ۵۳ نفر برسد.

هرچند این آمار با آمار واقعی بیمارانی که بیماری نهان دارند و افراد ناقل متفاوت است، اما نکته مهم امروز ابتلای یک دختربچه ۸ ساله به این بیماری در جهرم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت درصد ابتلای کودکان پایین است و باور عمومی ابتلا نشدن کودکان به این بیماری است که بیماری کودک جهرمی نشانگر شیوع بیماری در بین اقشار مختلف جامعه است.

رحمانیان افزود: والدین توصیه‌های پزشکی در مورد کرونا را جدی بگیرند و با توجه به شیوع این ویروس در شهرستان جهرم و انتقال سریع آن از فرد به فرد دیگر کودکان را با خود به هایپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و سایر اماکن عمومی نبرند.

او با بیان اینکه کودکان نسبت به بزرگسالان توجه کمتری به رعایت اصول بهداشتی دارند، گفت: کودکان به واسطه حس کنجکاوی و بازی‌های کودکانه بیشتر از دستانشان استفاده و سطوح مختلفی را لمس می‌کنند و ناخواسته دستان خود را به چشم و دهان می‌زنند و لمس دستان آلوده به صورت، یکی از راه‌های سریع ابتلا به کرونا است.

رحمانیان افزود: بهترین اقدام برای حفظ سلامتی کودکان ماندن در خانه و امتناع از بردن آن‌ها به مکان‌های عمومی است؛ هیچ‌کدام از بستگان این کودک دارای بیماری کرونا نبوده‌اند و به نظر می‌رسد ابتلای این کودک با حضور در سطح شهر اتفاق افتاده است که فروشگاه‌ها، از دلایل اصلی این ابتلا می‌تواند باشد.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی جهرم، تاکنون ۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در جهرم شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۲۷ نفر مرد و ۲۶ نفر زن هستند و یک نفر نیز فوت کرده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار