یک شرکت بازرگانی متخلف ۶۶ هزار یورو جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: برای یک شرکت بازرگانی در پی عدم ایفای تعهدات ارزی، حکم به تعلیق کارت بازرگانی مدیرعامل شرکت به مدت ۶ ماه و استرداد ۶۶ هزار یورو به بیت المال صادر شد.

علی مبشری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در رابطه با جزئیات پرونده گفت: با شکایت یکی از بانک‌های استان از یک شرکت بازرگانی به خاطر عدم ایفای تعهدات ارزی، پرونده‌ای جهت پیگیری موضوع در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

او از احضار مدیر عامل شرکت به تعزیرات خبر داد و افزود: طی تحقیقات انجام شده در شعبه و بازجویی از این فرد، مشخص شد که شرکت مذکور به بهانه واردات اقلام مورد نیاز کشور، مبلغ ۶۶ هزار یورو ارز دولتی را از بانک شاکی دریافت کرده و این در حالی بوده که طبق گزارش گمرک استان، این اقلام به کشور وارد نشده است.

مبشری با اشاره به تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف شرکت بازرگانی ادامه داد: شعبه چهارم تعزیرات حکومتی استان که رسیدگی به پرونده را به عهده داشت حکم به تعلیق کارت بازرگانی مدیرعامل شرکت به مدت ۶ ماه و استرداد ۶۶ هزار یورو به بیت المال صادر کرد.

او با بیان اینکه برخی شرکت‌های بازرگانی از ارز‌های دولتی برای واردات کالا استفاده می‌کنند ولی کالایی وارد نمی‌کنند که تخلف ارزی محض است و از چشم ناظران دور نمی‌ماند، گفت: شماره تماس ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ به طور شبانه روزی شکایت ها و گزارش های شهروندان را ثبت می‌کند و پیگری گزارش های دریافتی در دستور کار گشت‌های مشترک قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار