مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در همراهی با ساعت زمین

ساعت زمین با هدف توجه همگانی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی به صورت یک حرکت جهانی با خاموشی وسایل برقی غیرضروری به مدت یک ساعت اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ساعت زمین با هدف توجه همگانی به صرفه جویی در مصرف انرژی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی به صورت یک حرکت جهانی با خاموشی وسایل برقی غیرضروری به مدت یک ساعت اجرا شد.

او افزود: ۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ در ایران، به عنوان روز ساعت زمین نامگذاری شده است.

احمدی اضافه کرد: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این حرکت با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی به صورت یک حرکت جهانی برای همراهی با ساعت زمین بر خاموشی وسایل برقی غیرضروری به مدت یک ساعت دیشب شنبه ۹ فروردین از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار گردید.

احمدی گفت: در حال حاضر در بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران، مردم برای جلب توجه و مشارکت عمومی در محافظت از زیبایی‌ها و منابع سیاره زمین برای نسل آینده سعی می‌کنند تا در این روز و ساعت تمام لامپ‌ها و وسایل الکتریکی را خاموش کنند.

او افزود: صندوق جهانی حیات وحش (World Wildlife Fund) طرح ساعت زمین را از سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار در استرالیا اجرا کرد که با استقبال کم نظیر مردم سراسر جهان مواجه شد، به گونه‌ای که بیش از ۱۲۸ کشور جهان در این طرح مشارکت کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.