افزایش تخلیه و بارگیری کالا در سال گذشته از بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تخلیه و بارگیری کالا در سال گذشته از بندر خرمشهر ۲۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،نورالله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: افزایش ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری و افزایش ظرفیت کانتینری بندری خرمشهر از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ بود.

او افزود: احداث و بهره برداری از ترمینال کانتینر و تامین تجهیزات تخلیه و بارگیری با سرمایه گذاری بخش خصوصی با مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان به عنوان مهم ترین اقدامات بندری صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: شروع عملیات ریلی در زمینه حمل و نقل کانتینر و نیز ادغام قراردادهای ترمینال کانتینر و ترمینال کالای متفرقه  از دیگر اقدامات مهم بندری در سال ۹۸ در خرمشهر بود.

اسعدی افزود: انجام لایروبی پای اسکله ها، اقدام در زمینه تردد شبانه شناورها و ارایه خروجی در شب علاوه بر روز با برقراری جلسات کمیته ایمنی دریانوردی و تعامل با سایر دستگاه ها، انعقاد قرارداد علائم کمک ناوبری مختص اروندرود به تفکیک از بندر امام (ره) و تامین ایمنی آبراه اروند به طول ۶۲ مایل و در آخر انجام تست سیگنالینگ و پوشش مخابراتی مناسب در کل آبراه اروند از مهم ترین اقدامات دریایی انجام شده در سال ۱۳۹۸ در خرمشهر بود.

او تصریح کرد:افزایش صادرات با تأمین و در اختیار قرار دادن پسکرانه های بندری و اسکله ها در راستای توسعه اقتصادی و بهبود فعالیت های بندری با بکارگیری کلیه ظرفیت های بندر، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز افزایش سهم ریلی بندر از فعالیت های بندری در زنجیره تامین کالا بخشی از مهم ترین اهداف و برنامه های بندری خرمشهر در سال جاری است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر  گفت: تامین ایمنی آبراه اروند از طریق ترکیب تمامی قراردادهای جستجو و نجات، مقابله با آلودگی و علائم کمک ناوبری در قالب یک قرارداد تحت عنوان « قرارداد تامین ایمنی آبراه اروند»، خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند و افزایش ضریب ایمنی تردد شناورها و نیز لایروبی نقاط حادثه خیز مسیر آبراه از مهمترین برنامه های تعریف شده در حوزه دریایی طی سال جاری در خرمشهر است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.