راه اندازی بیمارستان‌های موقت برای ایجاد امنیت فکری و روانی مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: راه اندازی بیمارستان‌های موقت و صحرایی در ایجاد امنیت فکری و روانی مردم نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، دکتر جواد آقا زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در برنامه افتتاح بیمارستان موقت مهاباد گفت: در زمانیکه در استان قم اولین مورد بیماری کرونا مشاهده شد تحت عنوان پدافند غیر عامل ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا ویروس به ریاست استاندار آذربایجان غربی تشکیل شد و به تبع آن قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا ویروس در استان شکل گرفت.

او افزود: مدیر شبکه مهاباد با همکاری و همراهی فرماندار ویژه مهاباد و رئیس ستاد مقابله کرونا ویروس و ادارات، و همکاران حوزه بهداشت و درمان ستاد مرکز پیشگیری و مقابله با کووید ۱۹ را در شهرستان شکل دادند؛ و از پیگیری‌های نماینده مهاباد به خاطر دغدغه‌های مردم در مقابله با کرونا ویروس در شهرستان مهاباد طی تماس‌هایی که با استاندار و اینجاب داشتند قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: با در خانه ماندن می‌توانیم حلقه اتصال این ویروس را بشکنیم و با بحث پیشگیری از خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت از طریق بهورزان و مراقبین سلامت می‌توانیم حضور مردم در بیمارستان‌ها را کمتر کنیم. در سطح استان آذربایجان غربی ۲۵۰۰ تخت خالی، ۲۲۰ تخت ICU آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی می‌باشد و این حرکت‌ها، نقاهتگاه‌ها و بیمارستان‌های موقت که در حال شکل گیری است بیشتر جهت ایجاد امنیت فکری و روانی برای مردم است.

دکتر آقازاده اضافه کرد: بیمارستان‌های سطح استان تاکنون به طور مطلوبی جوابگوی بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا بوده ۲۱ مرکز خدمات جامع سلامت به عنوان مرکز غربالگری بیماری‌های واگیر به صورت ۱۶ ساعته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب، سه بیمارستان شامل قمر بنی هاشم خوی در شمال استان، طالقانی ارومیه و فاطمه زهرا میاندوآب در جنوب استان در نظر گرفته شده تا بیماران سایر شهر‌هایی که کمبود تخت ICU دارند در کمترین زمان اعزام شوند.

او با قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین استان برای مقابله با این بیماری خاطرنشان کرد: تلاش خیران سلامت و کمک‌های مردمی در قالب راه اندازی بیمارستان‌های موقت تنها برای ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان استان است. به امید آنکه قبل از نیاز به این تخت‌ها با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی این ویروس جهانی را نابود کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.