معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خبر داد:

احیاء بیش از ۱۱۰۰ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

مصاحب از احیاء ۱۱۸۵ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیاء ۱۱۸۵ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

وی گفت: احیاء این واحد‌ها به اشتغال مستقیم ۲۱ هزار و ۶۱۸ نفر منجر شده است.

به گفته وی، تأمین مالی، توسعه بازار، انتقال فنآوری، سرمایه‌گذاری، اختلاف شرکاء و موارد حقوقی از جمله مشکلات این واحد‌ها بوده که منجر به تعطیلی یا رکود آن‌ها شده بود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین مشکلات مربوط به بانک و بیمه را از دیگر مشکلات واحد‌های تولیدی راکد عنوان کرد که از طریق کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها پیگیری و برطرف شده است.

بر اساس آمار‌ها تا پایان آذر سال گذشته ۹۹۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۸۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره‌برداری در کشور وجود داشته است. همچنین تعداد کل واحد‌های به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان آذر سال گذشته ۴۴ هزار ۸۹۹ واحد بوده است.

همچنین تا پایان شهریور سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۸۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده، غیرفعال شده بود که علت توقف تولید ۷۷ درصد آن‌ها، یعنی ۸۰۱۲ واحد، کمبود نقدینگی بوده است. عامل بعدی که باعث تعطیلی ۱۶۷۲ واحد (۱۶ درصد کل واحد‌های تعطیل شده) شده، نبود بازار است. اختلاف شرکاء، تأمین مواد اولیه و نقصان ماشین‌آلات نیز به ترتیب باعث تعطیلی ۳، ۳ و ۱ درصد کل واحد‌های غیرفعال شده است. البته طی این مدت ۵۲۹ واحد غیرفعال مجدداً راه‌اندازی و ۹۹۷۹ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار