روند رو به رشد بیماری کرونا درسیستان و بلوچستان

مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۹۷ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:گفت: تا امروز در سه حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان ١٩٧ نفر مورد مثبت کرونا ثبت شده است.

دکتر طباطبائی افزود از این تعداد، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ١٣٣ نفر در حوزه علوم پزشکی زابل ۴۴ نفر و در حوزه علوم پزشکی ایرانشهر هم ٢٠ نفر بوده است.

طباطبایی افزود تاکنون ١۶ مورد فوتی بیمار کرونا در استان داشته ایم.

اوافزود در راستای اجرای طرح غربال گری تا کنون بیش از ٩۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با جمعیتی حدود یک میلیون و ٢٣٠ هزار نفر غربال گری شده اند که ٨٠ درصد این افراد سالم و بدون هیچگونه علامتی هستند و ١٩ درصد هم توصیه به ماندن در خانه شده اند و یک درصد هم به بیمارستان‌ها معرفی شده اند.

طباطبایی همچنین افزود برای سهولت خدمات رسانی به افراد بیمار مرکز غربال گری سید الشهدا واقع تقاطع رجایی میرحسینی مجهز به آزمایشگاه نمونه گیری شده است و همچنین دستگاه پیشرفته پالس اکسی متر که میزان اکسیژن خون را تعیین می‌کند در این مرکز راه اندازی شده است که از طریق وزارت بهداشت تامین شده اند.

معاون‌بهداشتی دانشکاه علوم پزشکی زاهدان همچنین افزود همراهی مردم با سامانه سلامت و سر شماره ۴۰۳۰ برای شناسایی بیماران ضروری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار