رئیس جمهور در ارتباط ویدئو کنفراسی با استاندار:

بوشهر از بهترین استان‌ها در کنترل بیماری کرونا بوده است

رئیس جمهور در ارتباط ویدئو کنفراسی با استاندار بوشهر گفت: بوشهر از بهترین استان‌ها در کنترل بیماری کرونا بوده است.

بوشهر از بهترین استان‌ها در کنترل بیماری کرونا بوده استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن روحانی رئیس جمهور عصر یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با استاندار بوشهر بیان کرد: بوشهر جزء بهترین استان‌ها در کنترل بیماری کرونا بوده و باید از تلاش‌های استاندار و مدیران استانی و همچنین کادر درمانی پزشکان و پرستاران استان بوشهر تشکر کنم.

او ضمن تاکید بر توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید افزود: بخشی از مدیریت در کشور باید الکترونیکی شود و در جلسات ستاد کرونا با استفاده از همین ظرفیت، استانداران همیشه پای خط هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: بعد از پایان بیماری کرونا جلسات مهم دولت را به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار خواهیم کرد. ضمن اینکه اکنون با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک رابطه خوبی بین مرکز و استان‌ها برای مدیریت بیماری کرونا به وجود آمده است.

روحانی در پاسخ به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ایجاد مرکز درمانی دولتی در عسلویه گفت: درخواست استان بوشهر مبنی بر ایجاد مرکز درمانی در عسلویه را دنبال خواهیم کرد.

او از اقدامات استان بوشهر در مقابله با سیل هفته گذشته هم قدردانی کرد و گفت: بوشهر استان مهم و سرنوشت سازی است و سخت گیری برای کنترل مراکز تولیدی و صنعتی جهت مقابله با کرونا برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس جمهور در پایان خطاب به گراوند استاندار بوشهر بیان کرد: از تلاش شما و پزشکان و مسوولان استان بوشهر تشکر می‌کنم و سلام بنده را به مردم استان بوشهر برسانید.

 استاندار بوشهر نیز در این نشست ویدئویی  گفت: آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ۸۵ نفر است در مدت شیوع کرونا هم ۲ هزار و ۸۷۲ بیمار به مراکز درمانی استان مراجعه کردند از این تعداد یک هزار و ۱۳۶ نفر بستری و یک هزار و ۸۸ نفر ترخیص و ۴۸ نفر هم بستری هستند.

عبدالکریم گراوند افزود: هم اکنون ۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شد که ۷۳ نفر بهبود یافتند و متاسفانه ۶ نفر فوت شدند. ضمن اینکه سه پرستار مراکز درمانی استان هم به کرونا مبتلا شده‌اند که اکنون در وضعیت خوبی هستند.

او ادامه داد: در دولت تدبیر و امید تعداد تخت‌های بستری استان از ۸۸۰ تخت به ۱۴۰۰ تخت رسیده است و بیمارستان اورژانس هسته‌ای هم امسال افتتاح خواهد شد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: کار بزرگی که در جریان بیماری کر‌ونا در استان شاهد بودیم فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و تاثیری که در تامین نیازمندی‌های استان داشتند بود.

گراوند گفت: مردم استان بوشهر استقبال خوبی از طرح فاصله گذاری اجتماعی داشتند، افزود: در حالی که \ارسال در این ایام مصرف بنزین در استان دو میلیون لیتر گزارش شد، اما این رقم امسال به یک میلیون و ۳۰ هزار لیتر رسید و پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هم به ۹۳۳ هزار لیتر کاهش یافته است.

او افزود: از وزیر نفت در مورد صدور دستورالعمل سختگیرانه برای صنایع نفت و گاز مستقر در استان برای کنترل کرونا قدردانی می‌کنم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: کل خسارت وارده به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های شهری ناشی از سیل و تگرگ در استان ۶۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.