همکاری تویوتا و هینو برای تولید یک کامیون سوخت سنگین

دو شرکت تویوتا و هینو برای تولید یک کامیون با سوخت سنگین با یکدیگر همکاری می‌کنند.

همکاری تویوتا و هینو برای تولید یک کامیون سوخت سنگینبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا یکی از کارخانه‌های خودروسازی موفق جهان است که هم در زمینه تولید خودرو‌های سبک و هم خودرو‌های سنگین تبهر خاصی دارد و برای خود اعتبار فراوانی کسب کرده است. این شرکت تولید خودروی ژاپنی یک موتور کامیون با سوخت سنگین را با یکی از شرکت‌های تابعه خود یعنی شرکت هینو توسعه خواهد داد چرا که فناوری هیدروژن را به عنوان جایگزین بدون آلاینده برای انرژی باطری برای وسایل نقلیه تجاری بزرگ می‌بیند. این خودروسازان خاطرنشان کردند که کامیون‌های سنگین حدود ۶۰ درصد از کل میزان انتشار دی‌اکسید کربن از وسایل نقلیه تجاری را که در تویوتا و بازار هینو ژاپن کار می‌کنند، تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید: به صرفه بودن خرید اقساطی مدل جدید سنترا نسبت به مدل قدیمی


شرکت تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این کامیون بر اساس مدل پروفیای شرکت هینو، به دو پشته سلول سوختی مجهز شده برای مدل بعدی سدان‌های سلولی سوخت میرای به همراه مخزن هیدروژن با فشار بالا و بسته باطری لیتیوم یون مجهز خواهد شد. این کامیون برای طی کردن مسافتی حدود ۳۷۰ مایل (۶۰۰ کیلومتر) مناسب خواهد بود. تویوتا، خودروساز ژاپنی می‌گوید از طریق کاهش وزن جامع، برای اطمینان از ظرفیت بار کافی، گام‌هایی برداشته می‌شود که بدیهی است برای نوع کاری که این کامیون‌ها انجام می‌دهند مهم است.

همکاری تویوتا و هینو برای تولید یک کامیون سوخت سنگین

در حالی که تسلا روی کامیون‌های برقی سرمایه‌گذاری می‌کند، تویوتا اعلام کرده است که کامیون‌های سنگین معمولا برای حمل‌ونقل در بزرگراه‌ها استفاده می‌شوند؛ بنابراین، باید از ظرفیت پیمایش و بارگیری کافی و قابلیت سوخت‌گیری سریع برخوردار باشند.

تویوتا از مدت‌ها پیش وسایل نقلیه سوخت سلولی را به عنوان بهترین وسیله نقلیه سازگار با محیط زیست مورد استفاده قرار داده و این فناوری را کارآمدتر از اتومبیل‌های الکتریکی می‌داند که توسط بسیاری از رقبا به عنوان جایگزین با آلاینده صفر برای خودرو‌های بنزینی مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار