نیاز بیماران به اهدای خون در روز‌های کرونایی

رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد با اشاره به کاهش شدید ذخایر خون در پی شیوع بیماری کرونا، از شهروندان برای اهدای خون به افراد و بیماران نیازمند دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، داوود نصر ارکن رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد گفت: با توجه به نیاز شدید خون برای بیماران نیازمند و کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به دلیل شیوع کرونا ویروس، برای جبران این کاهش نیاز است افراد از همه گروه‌های خونی با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به پایگاه انتقال خون این شهرستان برای اهدای خون مراجعه کنند.

او با بیان اینکه هیچگونه نگرانی از بابت سرایت بیماری کرونا در زمان اهدای خون وجود ندارد، افزود: ویروس کرونا از طریق خون قابل انتقال نیست و در مراکز انتقال خون نیز اصول بهداشتی کاملا رعایت می‌شود، بنابراین هیچگونه نگرانی در زمینه این بیماری وجود ندارد.

نصر ارکن اضافه کرد: پایگاه انتقال خون مهاباد تا ۳۱ فروردین ماه هر روز ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان است.

رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد در خصوص شرایط اهدای خون نیز گفت: داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آن‌ها نیز حداقل ۵۰ کیلوگرم باشد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.