شایق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

۱۲ فروردین؛ اولین حرکتِ انقلاب برای نقش دادن به مردم

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: دوزادهم فروردین روز به ثمر رسیدن زحمت‌ها، تلاش‌ها و مجاهدت‌های ملت ایران برای رسیدن به پیروزی انقلاب اسلامی بود.

دوازدهم فروردین؛ روز به ثمر رسیدن مجاهدت های ملت ایران /۱۲ فروردین اولین حرکت در انقلاب برای نقش دادن به مردم بودعشرت شایق عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران و نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دوزادهم فروردین روز به ثمر رسیدن زحمت‌ها، تلاش‌ها و مجاهدت‌های ملت ایران برای رسیدن به پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: بعد از جریان ۲۲ بهمن ۵۷ پس از گذشت یک زمان کوتاه، رای گیری در چارچوب موازین و مسائل قانونی انجام شد و آرای ۹۸/۲ درصد مردم بود که نشان از نقش اساسی ملت در جمهوری اسلامی داشت. از طرف دیگر مردم به جمهوری اسلامی رای دادند زیرا بر اساس دیدگاه‌های دینی، مذهبی و اسلامی بود.

او افزود: حضرت امام خمینی (ره) در رای گیری تنها یک کلام فرمودند که  جمهوری اسلامی؛ آری. یعنی محوریت ولی فقیه،  رهبری حضرت امام (ره) و حضور مردم سه رکن اساسی انقلاب بود که خود را در جریان ۱۲ فروردین نشان داد. با توجه با اینکه ۱۲ فروردین معمولا در تعطیلات نوروز است از جهت برخی  برنامه ها مقداری تحت الشعاع قرار می‌گیرد و امسال هم که با بیماری کرونا مواجه شده‌ایم.

شایق ادامه داد: امروز در بیمارستان‌ها پزشکان متخصص، گروه های جهادی و مردمی  در حال تلاش برای شکست کرونا هستند،  این ها همان مردمی هستند که در صحنه‌های مختلف ثابت کردند که دارای یک هدف هستند. حالا بماند برخی به حرف گوش نمی‌دهند و در منزل نمی مانند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تصریح کرد:  ۱۲ فروردین روز تبلور حضور مردم بر پایه اعتماد، اعتقاد به اسلام و تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) برای پیروزی جمهوری اسلامی بود؛ این تبلور مردمی بر پایه همان مردم سالاری دینی بود که بعد‌ها مطرح شد.

او همچنین در پایان تاکید کرد: در ۱۲ فروردین اولین حرکت در انقلاب برای نقش دادن به مردم شکل گرفت و رای ملت ایران در آنجا بسیار نافذ عمل کرد و در نتیجه جمهوری اسلامی به تثبیت رسید.


بیشتر بخوانید:مردم در دوازده فروردین 58 با مطلوب دانستن جمهوری اسلامی آری 98 درصدی گفتند 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار