فرماندار بروجن گفت: به منظور پیشگیری و کاهش خطرات، از چرای دام در بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ملکی فرماندار بروجن در اولین شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بحران، آمادگی کامل به منظور مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند و اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص با جدیت انجام پذیرد.

او با بیان اینکه مقدار بارش در سال زراعی ۹۹-۹۸ حدود ۱۶۶ میلیمتر بوده افزود: هم اکنون با کاهش ۴۴ درصدی بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش ۲۰ درصدی نسبت به میانگین بلند مدت مواجه هستیم، بنابراین باید صرفه جویی در مصرف آب مد نظر قرار بگیرد.

ملکی بر لزوم توجه جدی به هشدار‌های هواشناسی تأکید و اضافه کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش نسبی دما برای صبح روز‌های سه شنبه و چهارشنبه، جهاد کشاورزی به منظور مقابله با سرما زدگی محصولات باغی و زراعی اطلاع رسانی لازم را به کشاورزان انجام و تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.

او با بیان اینکه کوچ عشایر با توجه به شرایط جوی باید به تأخیر بیفتد یاد آور شد: ادارات و دستگاه‌های ذیربط به منظور پیشگیری و کاهش خطرات، از چرای دام در بستر و حریم رودخانه‌ها ممانعت به عمل آورند.

بروجن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار