احیای گونه‌های کمیاب گیاهان دارویی در روستای دزک

در مزرعه‌ای در روستای دزک شهرستان کیار، گونه‌های کمیاب گیاهان دارویی احیا می‌شود.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در بازدید از مزرعه کشت و پرورش گیاهان دارویی روستای دزک از توابع شهرستان کیار در گفت‎وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اظهار داشت: مزرعه‌ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت هدف یک مزرعه تولیدی از گونه‌های اقتصادی گیاهان دارویی در مراتع بدون شخم و شیار و آبیاری است که الگوی کامل از اقتصاد مقاومتی و کشت‌های حفاظتی در مراتع و پیشگیری از فرسایش خاک است.

او افزود: احیای گونه‌های کمیاب با استفاده از خزانه و کشت نشایی ارقام کمیاب و توسعه در مراتع از مزایای این مزرعه تحقیقاتی می‌باشد.

غریب اضافه کرد: گیاهان دارویی به عنوان یک منبع خدادادی باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر توجه ویژه باید برای حفظ و گسترش آن نیز اهتمام ورزید.

او ادامه داد: امروزه مزایای فراوان گیاهان دارویی و ضرر و زیان محدود آن نسبت به دارو‌های شیمیایی موجب توجه و مصرف بیشتر این گیاهان در جوامع مختلف شده است.

غریب گفت: این مزرعه در ۱۸.۵ هکتار در قالب واگذاری اراضی ملی ماده ۳ در سال ۹۲ شروع شده و با ایجاد پنج نفر اشتغال مستقیم به کشت گونه‌های گیاهی کرفس، موسیر، انغوزه و باریجه اختصاص دارد.

روستای دزک از توابع شهرستان کیار و در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.