تداوم فعالیت سامانه بارشی دراستان کردستان

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت:ازامروزدوشنبه تا صبح پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در سطح استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خسرو سیف پناهی شعبانی گفت:با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی: ازامروزدوشنبه تا صبح پنجشنبه با تداوم فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، به تناوب شاهد افزایش ابر، وزش باد گا‌ها شدید، در بعضی ساعات بارش باران با احتمال رعدوبرق و تگرگ و در ارتفاعات و گردنه‌ها و نواحی سردسیر کاهش دید و بارش برف (بخصوص امروز دوشنبه) خواهیم بود.

او افزود:انتظار داریم در مجموع مقدار بارش‌ها برای نیمه غربی استان همچون شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد و غرب شهرستان‌های سقز، کامیاران و سنندج نسبت به سایر مناطق قابل توجه‌تر باشد؛ که این امر می‌تواند در این نواحی بصورت نقطه‌ای موجب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و در گردنه‌ها و ارتفاعات کاهش دید و کولاک برف گردد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان بیان کرد: روز سه شنبه جو استان نسبتا آرام و پایدار بوده و بجز وزش باد گا‌ها شدید و بارش‌های پراکنده در نوار غربی استان پدیده دیگری نخواهیم داشت.

سیف پناهی گفت:از لحاظ دمایی نیز از امشب تا صبح سه شنبه بطور میانگین دما ۴ تا ۶ درجه کاهش داشته؛ که سبب یخبندان شبانه و صبحگاهی در مناطق سردسیر استان خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.