معاون خدمات شهری شهرداری قم؛

تعطیلی ۳۸۰ بوستان و پارک در شهر قم

سامع گفت:برای جلوگیری از تجمعات مردم و پیشگیری از شیوع کرونا، ۳۸۰ بوستان بزرگ، محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در قم تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم در بیست و نهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،گفت: با تدابیر لازم و در جهت جلوگیری از تجمعات مردم و پیشگیری از شیوع کرونا، ۳۸۰ بوستان بزرگ، محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در قم تعطیل شد.

سامع با بیان اینکه ۷۰۰ بنر با عنوان توقف ممنوع، پارک ممنوع و بوستان تعطیل در سطح شهر نصب‌شده است، ابراز کرد: خودرو‌هایی که کنار این بنر‌ها توقف کنند، با مشارکت پلیس راهور، اعمال قانون می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: از بامداد جمعه بستن بوستان‌ها و مسدود کردن تجهیزات و تعطیل کردن خدمات در بوستان‌های قم به‌طورجدی آغاز شد.

او ادامه داد: طبق هماهنگی‌های لازم، مخابرات نیز پیام‌هایی را برای تعطیلی بوستان‌ها و جلوگیری از تجمعات احتمالی را برای شهروندان ارسال می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم یادآورشد: در این مدت هشدار‌های لازم را داده‌ایم و مطالب مرتبط با هشدار‌ها نیز به‌روزرسانی شده است و ۲۰ خودروی آتش‌نشانی و ۵ خودروی تخلفات شهری برای اطلاع‌رسانی شهروندان در سطح شهر در حال تردد هستند و از طریق بلندگو این هشدار‌ها اعلام می‌شود.

سامع با تأکید بر اینکه تجمع اطراف آبراه ممنوع است، افزود: اگر نتوانیم مانع از تجمع شهروندان در بلوار شهید سلیمانی شویم، مسیر را مسدود می‌کنیم، چرا که سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در اولویت خدمات شهری است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم یادآورشد: از اجتماعات مردم در توقفگاه‌ها و به‌ویژه داخل رودخانه جلوگیری می‌شود و در این باره اکیپ‌هایی در رودخانه مستقر هستند و در این‌باره نیز اطلاع‌رسانی در حال انجام است.

سامع عنوان کرد: در جهت تأمین نیرو و تجهیزات برای ضدعفونی موردی و نقطه‌ای در سطح شهر که کاری دشوار است از مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و جهاد کشاورزی کمک گرفته‌ایم تا به‌صورت محلی وارد شویم.

او بیان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری قم نیز برنامه‌های متنوع و مفرح را برای شهروندان در نظر گرفته و ۱۲ فراخوان ویژه مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و هنری اعلام کرده است تا بتوانیم با تولید برنامه‌های سرگرم‌کننده، مانع از تردد غیرضروری شهروندان در سطح شهر شویم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: ضدعفونی شهر از طریق ۷۰ اکیپ خودرویی با مشارکت بسیج و سپاه و ارتش و ۸۰ اکیپ پیاده انجام شد و از زمانی که ضدعفونی شهر به‌صورت نقطه‌ای انجام می‌شود اکیپ‌های پیاده در حال افزایش است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار