پارک‌ها و سواحل استان بوشهر تعطیل شدند

در راستای رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت مردم در مقابل ویروس کرونا، پارک‌ها و سواحل استان بوشهر از امروز تا ۲۰ فروردین تعطیل اعلام شد.

پارک‌ها و سواحل استان بوشهر تعطیل شدندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا و در راستای رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت مردم مصوباتی انجام گرفت.

بر اساس مصوبه ستاد استانی فرمانداران و شهرداران و دهیاران موظفند نسبت به تعطیلی پارک‌ها و سواحل استان بوشهر را تا ۲۰ فروردین تهمیدات لازم را در حوزه مدیریتی خود بیاندیشند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با جدیت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مورد اصناف به ویژه فروشگاه‌ها و مغازه‌های میوه و تره بار اقدام کرده و اقلام بهداشتی مورد نیاز در فروشگاه‌ها در اختیار مردم قرار داده شود.

توزیع نان به صورت بسته بندی انجام شود و در این زمینه سازمان صمت استان بوشهر موظف شد تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به منظور رعایت اصول بهداشتی با نانوایی‌ها انجام دهد.

استفاده از ظرفیت اینترنت برای انجام خرید‌های اینترنتی از دیگر مصوبات این نشست بود و مقرر شده شهروندان با مراجعه به سایت ‪ BAHAR۹۹.IR ‬در صفحه استان بوشهر نسبت به خرید اینترنتی مایحتاج خود اقدام کنند.

مقرر شد با توجه به ابلاغ سیاست بانک مرکزی، شورای هماهنگی بانک‌های استان هم موضوع عدم ارسال پیامک پرداخت اقساط را به تمام بانک‌های استان ابلاغ کند.

مصوب شد دستگاه‌های خدماتی از جمله آب، برق و گاز به خدمات خود بر اساس شیف بندی و رعایت پروتکل بهداشتی ادامه دهند.

بر اساس مصوبه این نشست، فرمانداران و شهرداران موظف شدند پشتیبانی لازم را از دستگاه‌های حاضر در طرح فاصله گذاری اجتماعی از جمله نیروی انتظامی و بسیج در محل‌های کنترل تردد انجام دهند.

استاندار بوشهر در این نشست گفت: بسته شدن پارک‌ها و سواحل استان با هدف حفظ سلامت مردم انجام می‌شود تا شاهد انتقال ویروس کرونا در استان نباشیم.

عبدالکریم گراوند افزود: در استان بوشهر استقبال خوبی از طرح فاصله گذاری اجتماعی شده به طوری که میزان مصرف سوخت در استان ۴۵ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه اگر همراهی و همکاری مردم نبود استان بوشهر این جایگاه را در زمینه مقابله با کرونا نداشت یادآور شد: باید از اقدام انسان دوستانه هم استانی‌هایی اجاره محل سکونت، دفتر کار یا مغازه را بخشیدند قدردانی کنم.

استاندار بوشهر ادامه داد: انتظار داریم شهرداری ها، شوراها، اوقاف و سایر مراکز دولتی هم این موضوع را مد نظر داشته با با مستاجران خود همکاری کنند.

گراوند ضمن خدا قوت و قدردانی از کادر درمانی، پزشکان و پرستاران استان بوشهر عنوان کرد: از تمامی عوامل مختلف طرح فاصله گذاری اجتماعی  را بر عهده دارند قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ویروس کرونا ، تعطیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.