آخرین وضعیت آب‌وهوا و محورهای مواصلاتی کشور در یازدهم فروردین

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و همچنین محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در محور‌های مواصلاتی کشور در ۱۱ فروردین را در این خبر می‌توانید مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، فقط ورود افراد بومی و ساکن هر شهر طبق کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو، به آن شهر مجاز است.

آخرین وضعیت محور‌های شمالی:

- تردد روان در محور‌های چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

 

(*ضمناً محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.)

 

آخرین وضعیت جوی:

- بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان

- بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های زنجان، قزوین، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان

 

*محور‌های مسدود شریانی:

۱) شهداد - نهبندان
۲) خرم آباد - پلدختر
۳) خلخال - اسالم

۴) جاسک - سیریک

 

*محدودیت تردد با تغییر مسیر:

۱) آزادراه چالوس - مرزن آباد و بالعکس از ساعت ۱۹:۰۰ الی ۰۷:۰۰ روز بعد مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین محور قدیم چالوس- مرزن آباد انجام می‌گردد.

*محور‌های دارای انسداد فصلی:

۱) شمشک - دیزین

۲) اولنگ - شاهرود

۳) سی سخت - پادنا

۴) وازک - بلده

۵) گنجنامه - تویسرکان

۶) پونل - خلخال

۷) سروآباد - پاوه

 

*محور‌های مسدود غیرشریانی:

۱) رودبار - کهنوج

۲) جاسک - بشاگرد

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار وگشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است. طی شبانه روز گذشته،  آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۳۰۶ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۴.۴ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۷.۴ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسبتری را برای سفر انتخاب کنند.

محور‌های دارای بیشترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته

وضعیت تردد در محور‌های مواصلاتی در یازدهم فروردین

وضعیت آب و هوای یازدهم فروردین

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز دوشنبه برای نیمه شرقی کشور،بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد تگرگ پیش بینی می شود. همچنین از بعداز ظهر امروز در نواحی از شمال غرب کشور، بخش هایی از دامنه زاگرس مرکزی و البرز، ابرناکی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف انتظار می رود.

شدت بارش امروز برای بخش هایی از استان های خراسان رضوی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و شرق هرمزگان پیش بینی می شود.

روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی به نواحی شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر محدود می شود و در بخش هایی از دامنه های البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود.

امروز در شرق کرمان و برخی از نقاط سیستان و بلوچستان وزش باد شدید که از بعد از ظهار امروز و فردا در برخی از نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان، یزد وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز امروز و فردا مواج است.

روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غربی استان‌های واقع در دامنه زاکرس مرکزی و البرز مرکزی بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

پنج شنبه این سامانه تضعیف شده و در استان‌های واقع در نوار شمالی، دامنه زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بارش پراکنده گاهی رعد و برق رخ خواهد داد.

روز جمعه نیز در نیمه شمالی و روز شنبه در نوار شمالی کشور به تناوب در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و محورهای مواصلاتی کشور در یازدهم فروردین

آخرین وضعیت آب‌وهوا و محورهای مواصلاتی کشور در یازدهم فروردین

آخرین وضعیت آب‌وهوا و محورهای مواصلاتی کشور در یازدهم فروردین

آخرین وضعیت آب‌وهوا و محورهای مواصلاتی کشور در یازدهم فروردین

آخرین وضعیت آب‌وهوا و محورهای مواصلاتی کشور در یازدهم فروردین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار