شناسایی ۸۴۸ فرد مشکوک به کرونا در جاده‌های قزوین

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: نیرو‌های مستقر در مبادی ورودی و خروجی استان تا نهم فروردین ماه ، ۸۴۸ مسافر مشکوک به کرونا را شناسایی کرده اند.

هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا نهم فروردین با اجرای طرح غربالگری کرونا در مبادی ورودی و خروجی استان ۱۴۰ هزار و ۳۳۱ مسافر و شهروند غربالگری شدند که از این تعداد ۸۴۸ نفر دارای علایم ابتلا به کرونا بودند.

هاشمی افزود: افراد مشکوک به کرونا به مرا کز درمانی ارجاع داده شدند.

او اضافه کرد: پخش هشدار‌های صوتی آگاه سازی درباره شیوع کرونا، توزیع اقلام بهداشتی در بین جامعه، ضد عفونی پایگاه‌های بین شهری، واکسیناسیون نجاتگران و امدادگران فعال در پایگاه‌های بین شهری، ایجاد نقاهتگاه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان تاکستان و دادن مشاوره به مردم درباره علایم بیماری کرونا از طریق تلفن ۱۱۲ از دیگر خدمات حوزه امداد و نجات در این مدت است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: ۲ هزار و ۲۷۰ نیرو با ۵۷۰ خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، خودرو‌های کمک دار و سبک برای مهار کرونا خدمات می‌دهند.

هاشمی افزود: ۶۰ نفر از نجاتگران متخصص در فوریت‌های پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی به منظور پشتیبانی از کادر درمانی بیمارستان‌های استان برای دادن خدمات به بیماران کرونایی معرفی شده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.