معاون استاندار سیستان و بلوچستان: برخی افراد کرونا را جدی نگرفته‌اند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخی افراد ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و بخشی از این افراد همان کسانی هستند که به مسافرت رفته‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی زینی‌وند  در کارگروه ساماندهی مشارکت مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: برخی افراد ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و بخشی از این افراد همان کسانی هستند که به مسافرت رفته‌اند و بی توجهی این افراد به توصیه‌های بهداشتی باعث همه‌گیری این ویروس و موجب شده برای مدیریت و حفظ سلامت مردم از حالت هشدار عبور کنیم و به مرحله‌ی برخورد و کنترل جدی برسیم.

وی تصریح کرد: در کشور بالاتر از فریضه‌ی نماز جمعه و جماعت و زیارت حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) وجود ندارد که این‌ها برای حفظ سلامتی مردم به حالت تعلیق در آمده در حالیکه با این تفاسیر باز هم افرادی دست به کارشکنی زده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: درصد بسیار زیادی از مردم کشور این ویروس را جدی گرفته‌اند و به مسائل بهداشتی اهمیت می‌دهند، اما فاجعه‌ی موجود افرادی هستند که نه مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند و نه این ویروس را جدی گرفته‌اند و جان مردم را به مخاطره انداخته‌اند.
وی افزود: دستورالعمل کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا به فرمانداران ابلاغ شده و آن‌ها موظفند به صورت جدی با وجود تعطیلی‌های پیش رو امور مشارکت مردمی در هر شهرستان را ساماندهی کنند.

زینی وند اظهارداشت: ساماندهی‌ها باید به شکل محله محور باشد و گروه‌های جهادی نیز در آن‌ها نقش بسزایی خواهند داشت و این ساماندهی‌ها باید به گونه‌ای شکل بگیرد که هیچ محله‌ای بدون متولی باقی نماند.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت نیز می‌تواند در رفع نیازمندی‌های بیمارستان‌ها در بحث تامین تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی نقش مهمی داشته باشد، گفت: جمعیت هلال احمر نیز باید با تعریف یک شماره حساب مختص به مقابله با کرونا به جمع آوری کمک‌های مردمی اقدام کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۷۰ درصد مشاغل کشور در حوزه خدمات فعالیت دارند که با شیوع این ویروس مشاغل آن‌ها تعطیل شده بنابراین باید نیازمندی‌های معیشتی آنان تامین شود.

وی بیان کرد: مشارکت‌های مردی در این حوزه می‌تواند به روند کمک رسانی تاثیر مثبتی داشته باشد.

زینی وند گفت: ویروس کرونا باعث تغییر در ساختار حیات بشری و در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی، حاکمیتی و اقتصادی خواهد شد و برنده‌ی این مبارزه در آخر کشوری خواهد بود که در این مشکلات به خود و مردمانش باور داشته باشد.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا براساس آخرین آمار وزارت بهداشت در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۲۰۹ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.