خوزستان نیازمند سهمیه بیشتر برای استخدام پرستار است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خوزستان نیازمند سهمیه بیشتر برای استخدام پرستار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به ثبت نام در طرح غربالگری ملی، تاکنون ۴ میلیون تن از استان خوزستان در این طرح ثبت نام کرده اند که ۲۹۵ تن به بیمارستان فرستاده شده اند و برای ۳۳ تن نیز درمان ۲ دارویی و تک دارویی در نظر گرفته شد.

او افزود: از اوایل اسفند تا به حال ۳۱ هزار و ۷۲۷ مورد  با علایم تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که ابتلا ۶۹۴ تن از آنان به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.  

ابول نژادیان با اشاره به تامین پرستار به ویژه در بخش آی سی یو بیان کرد: امکانات مورد نیاز ما باید تامین شود تا بتوانیم خدمت رسانی را انجام دهیم. اگر سازمان مدیریت برای ما سهمیه بیشتری برای استخدام پرستار اختصاص بدهد، ظرفیت آن را داریم تا وضعیت را بهبود ببخشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه سهمیه ما برای استخدام پرستار در گذشته کم بوده و اکنون در خوزستان با کمبود این قشر مواجه هستیم، اظهار داشت: باید به ازای هر تخت بیمارستانی ۲ پرستار باشد در حالی که در خوزستان ۶۸ صدم است و استمرار این وضعیت موجب خستگی کادر درمانی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در آبان ماه ۱۴۰ تن پرستار به دانشگاه علوم پزشکی اضافه شده که با توجه به میانگین کشوری آن که برای هر تخت ۱.۱ پرستار است هنوز هم کم است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.