دادستان کرمانشاه در جریان مشکلات و مسائل قضایی زندانیان قرار گرفت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه صبح امروز (یازدهم فروردین) از زندان مرکزی کرمانشاه بازدید کرد و در دیدار چهره به چهره با برخی از زندانیان در جریان مشکلات و مسائل قضایی آن‌ها قرار گرفت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه بااشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اتخاذ سیاست‌های کیفری مناسب متعاقب انتشار ویروس کرونا در کشور، گفت : در این راستا دادسرای کرمانشاه تدابیر ویژه‌ای نظیر کاهش ورودی زندان‌ها جز در مواردی که بازداشت متهمان ضرورت دارد را اتخاذ کرده است.

او گفت : اقداماتی دیگر همچون اجتناب از صدور قرار بازداشت موقت، اعطای مرخصی به زندانیان و صدور دستورات لازم برای اعطای عفو و پایان حبس به زندانیان را در دستور کار قرار دادیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از افزایش تعداد زندانیانی که در استان به دلیل شیوع کرونا به آن‌ها مرخصی اعطا شده خبرداد و گفت: تاکنون به ۱۴۵۰ نفر از زندانیان استان مرخصی داده‌ایم که مرخصی ۳۲۷ نفر از این تعداد به دلیل اتمام زمان مرخصی تمدید شد و به مناسبت اعیاد رجبیه هم ۳۷۴ زندانی مرخصی گرفتند.

او گفت: همچنین ۲۳۰ زندانی استان نیز که مدت زمان زیادی تا پایان حبسشان باقی نمانده بود، مورد عفو قرار گرفتند.

کرمی بااشاره به تشکیل کمیته قضایی کرمانشاه و بازدید مستمر قضات از زندان‌های استان، گفت: در این راستا صبح امروز (دوشنبه) بازدیدی از زندان مرکزی کرمانشاه داشتیم و در دیدار چهره به چهره با تعدادی از زندانیان در جریان مشکلات و مسائل قضایی آن‌ها قرار گرفتیم.

او از صدور دستوراتی برای تسهیل در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی زندانیان و اتخاذ تصمیماتی جهت مراقبت‌های امنیتی و بهداشتی از زندان‌های کرمانشاه خبرداد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.