شیوع کرونا، مصرف اینترنت در فارس را ۲ برابر کرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: حجم مصرف اینترنت مشترکان در استان نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: مصرف اینترنت در این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت در خانه ماندن مردم و همچنین بهره‌گیری شهروندان از فضای مجازی برای دریافت خدمات مختلف طی یکماه گذشته افزایش ۲ برابری داشته است.

مهرداد سهرابی افزود: بر همین اساس و با توجه به افزایش تقاضا، اقداماتی نیز در جهت ارتقا و پایداری زیرساخت‌های ارتباطی در این استان انجام شد.

ارتقای ظرفیت‌ها برای جبران کاهش سرعت اینترنت در پی افزایش ناگهانی تقاضا

او ادامه داد: اپراتورهای تلفن همراه هر کدام حجم و ظرفیت مشخصی برای ارائه خدمات به مشتریان خود در روزهای عادی در نظر می‌گیرند اما پس از شیوع ویروس کرونا و انجام بسیاری از امور از جمله آموزش، دورکاری و خریدهای اینترنتی در فضای مجازی، شاهد افزایش مصرف حداقل ۲ برابری اینترنت توسط کاربران بودیم که این امر سبب کاهش سرعت اینترنت نیز شد.

سهرابی اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های موجود پاسخگوی تقاضا برای شرایط عادی بود اما با افزایش ناگهانی نیازهای اینترنتی مردم طی این مدت، با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و کوشش شبانه‌روزی مجموعه شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارتباطی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی، توانستیم بخشی از افزایش تقاضای شهروندان را با ارتقاء ظرفیت‌ها و ارائه اینترنت مناسب و با کیفیت پاسخ دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه استان فارس هاب منطقه جنوب است و به استان‌های همجوار از جمله کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان نیز سرویس ارائه می‌دهد، رشد و تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه ضروری بود که این اتفاق نیز روی داد.

روند توسعه زیرساخت‌های شبکه در استان فارس

سهرابی افزود: این در حالی است که در ۲ سال اخیر، توسعه زیرساخت‌های شبکه انتقال استان با ۱۶۶ درصد رشد به سه هزار و ۳۳۰ گیگابیت بر ثانیه، پهنای باند بین‌المللی (اینترنت) با رشد ۳۵۸ درصدی به ۵۵۰ گیگابیت بر ثانیه، پهن باند ورودی با رشد ۲۲۰ درصدی به ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه و ظرفیت پهن باند خروجی با ۳۰۳ درصد رشد به یک هزار و ۱۱۰ گیگابیت بر ثانیه ارتقا یافته است.

او گفت: هم اینک افزون بر چهار میلیون و ۴۲ هزار مشترک از اینترنت پرسرعت سیار در استان فارس با ضریب نفوذ ۸۱ درصد استفاده می‌کنند که از این تعداد افزون بر یک میلیون و ۹۶۴ هزار مشترک همراه اول، یک میلیون و ۹۴۵ هزار مشترک ایرانسل و ۱۳۲ هزار مشترک رایتل هستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اضافه کرد: همچنین افزون بر ۵۸۸ هزار مشترک اینترنت پرسرعت ثابت نیز در استان از این خدمات استفاده می‌کنند که از این تعداد نیز ۵۴۱ هزار مشترک خانگی و ۴۷ هزار مشترک تجاری و اداری هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.