بیش از یک میلیون کردستانی در سامانه سلامت غربالگری شدند

تاکنون یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر با استفاده از سامانه salamat.gov.ir و ۴۰۳۰ غربالگری شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دکتر ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برقراری تماس از سوی مردم و پاسخگویی کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا است.

او با بیان اینکه ۴۰۳۰ یک سامانه تلفنی رایگان جهت مشاوره با کارشناسان و مراقبین سلامت است، افزود: هدف از راه اندازی این سامانه، شناسایی زودرس بیماران مشکوک و کنترل روند اپیدمی ویروس کرونا است.

قادری اضافه کرد: هزار و۵۸۸ مراقب سلامت و۹۸۷ بهورز در تماس از طریق شماره ۴۰۳۰ و پرسیدن سوالاتی درباره وضعیت سلامت افراد را از لحاظ بیماری کرونا ارزیابی کرده و افراد دارای علائم مشکوک را به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته و در صورت نیاز به بیمارستان‌های معین برای ادامه روند درمانی ارجاع می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: ۱۷ مرکز سلامت شامل ۱۱ مرکز ۱۶ ساعته و ۶ مرکز ۲۴ ساعته آماده غربالگری و پاسخ به سوالات شهروندان هستند.

قادری با بیان اینکه، مراقبین سلامت به صورت روزانه پیگیر افراد ارجاع شده و بیماران مبتلا به کرونا ویروس ترخیص شده از بیمارستان‌ها بوده و توصیه‌های بهداشتی و آموزش‌های لازم را به آنان ارائه می‌دهند، گفت: مراقبین سلامت از طریق شماره‌های ثبت شده در سامانه سیب پایگاه‌های سلامت با مردم تماس خواهند گرفت.

او تاکید کرد: سامانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت ابتلا به ویروس کرونا طراحی شده است که همگان می‌توانند با مراجعه و تکمیل سوالات آن از وضعیت سلامتی خود در ارتباط با کرونا مطلع شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: شماره‌ی ۴۰۳۰ تنها شماره تلفنی مربوط به وزارت بهداشت است و مردم فقط با تماس‌های گرفته شده از طریق این سامانه همکاری کنند و با ارائه اطلاعات دقیق، کادر درمان و سلامت را برای خدمات رسانی بهتر یاری دهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.