فرماندار لوئیزیانا: دولت آمریکا قادر به تأمین نیاز‌های ایالت لوئیزیانا نیست

طی هفته‌های اخیر و همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، انتقادات از عملکرد دولت این کشور به شدت بالا گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیواورلئان بزرگترین شهر ایالت لوئیزیانا به تازه‌ترین کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، بیش از چهار هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در لوئیزیانا گزارش شده است که از این تعداد، ۱۴۸۰ تن در شهر نیواورلئان هستند. در نیواورلئان، ۸۶ نفر بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان باخته‌اند.
 
جان بل ادواردز، فرماندار لوئیزیانا می‌گوید بعد از درخواست دریافت ۵ هزار دستگاه تنفس مصنوعی از ذخیره راهبردی ملی آمریکا، این ایالت فقط ۱۵۰ دستگاه دریافت می‌کند.
 
لاتویا کانترِل، شهردار نیواورلئان در این باره گفت: این تجهیزات برای ما کافی نیست. ما بیش از ۵ هزار دستگاه خواستیم و آن‌ها امروز به ما گفتند که ۱۵۰ دستگاه به لوئیزیانا می‌فرستند. ما برای کمک به کادر درمانی خود که انتظار داریم بی‌وقفه در خدمت بیماران باشند، با مشکل مواجهیم.

وی درباره سایر اقلامی که لوئیزیانا به شدت به آن نیاز دارد، گفت: ما به ماسک، روپوش، دستکش و همه تجهیزات محافظ نیاز جدی داریم. کشور وظیفه دارد این تجهیزات را برای ما تامین کند و منابع لازم را برای اینکه ما بتوانیم به مسئولیت خود عمل کنیم، در اختیارمان بگذارد. در اینجا فقط کادر درمانی مطرح نیست. ما باید از همه کسانی حفاظت کنیم که اولین نیرو‌هایی هستند که در شرایط بحرانی به آن‌ها نیاز داریم. نیرو‌های پلیس هم از این جمله اند.
 
شهردار نیواورلئان در بخش دیگری گفت:  ما پیش‌بینی می‌کنیم در چهار تا شش هفته آینده، همچنان مقررات "در خانه بمانید" را داشته باشیم. وقتی ما آمار‌ها را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم در ازای هر صد مورد ابتلا، پنج تن جان خود را از دست می‌دهند. بنا بر این، پیش‌بینی می‌کنیم شمار تلفات کووید-۱۹ در این شهر افزایش یابد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار