افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ۱۰ مورد افزایش یافت و به ۲۱۹ نفر رسید.

هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: :تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۱۴۸ نفر، در دانشگاه علوم پزشکی زابل ۵۰ نفر و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۲۱ نفر است

او گفت:  متاسفانه تاکنون ۱۹ نفر از مبتلایان در استان با نتیجه آزمایش مثبت کرونا جان خود را از دست داده اند.
دکتر هاشمی شهری ادامه داد، تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد نیز به ۱۲۵۸ نفر رسید که ۹۹ نفر از این افراد هم جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت، این طرح یک هفته است که در استان در حال اجرا است
هاشمی تاکید کرد، به مناسبت روز طبیعت، شهروندان نباید از منازل خارج شوند، چون تمامی مکان‌های تفریحی و گردشگری توسط نیرو‌های انتظامی تعطیل شده است و به هیچ فردی اجازه ورود به این اماکن داده نمی‌شود.
او افزود: رعایت فاصله احتماعی بخصوص در اماکن عمومی خرید مانند فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها الزامی است تا روند رو به رشد بیماری با کاهش روبرو‌شود .
او بر رعایت مسایل بهداشتی توسط مردم تاکید کرد.

مردم در روز طبیعت از هرگونه حضور در پارک‌ها و مراکز تفریحی خودداری کنند.

کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا: با تأکید بر اجرای حداکثری مصوبه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله کرونا، توصیه جدی به حضور در خانه در روز سیزده فروردین، مجدداً اعلام و تأکید می‌شود که همه پارک ها، مراکز تفریحی و ... تعطیل است و هرگونه حضور در این مراکز ممنوع است تا مانع از گسترش کرونا شود.

پلیس به عنوان ضابط قوه قضائیه موظف به اعمال قانون در مورد آن بخش از افرادی است که به هر دلیل به توصیه‌ها توجه نکرده و با خطر انداختن سلامت مردم در مسیر مدیریت و پیشگیری اخلال ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار