هشدار گروه‌های مقاومت عراق به آمریکا درباره اهداف خصمانه این کشور

گروه‌های مقاومت عراق به آمریکا درباره مقاصد شوم این کشور در حمله به مواضع این نیروها هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، معاون دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق ضمن هشدار به آمریکا درباره حمله به نیرو‌های مقاومت در عراق گفت نیت خبیثانه آمریکا آن است که می‌خواهد به پایگاه‌های گروه‌های مقاومت در عراق حمله کند.

عادل عبد المهدی، نخست وزیر موقت عراق به ائتلاف آمریکایی درباره پیامد‌های اقدامات جنگی که حاکمیت عراق را نقض کند هشدار داد. این در حالی است که نیرو‌های ائتلاف به فرماندهی آمریکا، مقر‌های خود را در تعدادی از پایگاه‌ها در میان تردید‌ها درباره مقاصد آمریکا برای تنش آفرینی بیشتر در داخل عراق علیه نیرو‌های بسیج مردمی عراق به نیرو‌های عراقی تحویل دادند.

عبیده عبد الفتاح گزارشگر العالم در گزارشی با اشاره به تحویل تعدادی از مقر‌ها گفت ظاهر این کار، خروج از باتلاق عراق است. نیرو‌های ائتلاف به فرماندهی آمریکا مقر خود را در استان نینوا در شمال عراق به وزارت دفاع این کشور تحویل دادند. دو روز پیش نیز پایگاه کی وان را در استان کرکوک به نیرو‌های عراقی تحویل داده بودند. تا زمانی که آمریکا از پایگاه‌های اصلی مانند عین الاسد عقب نشینی نکند، این تحویل دادن‌ها به معنای عقب نشینی کامل قلمداد نمی‌شود.

کاظم فرطوسی از فرماندهان بسیج مردمی عراق گفت: «معتقدیم این عقب نشینی در اجرای مصوبه مجلس عراق و در پاسخ به درخواست دولت عراق نیست. بلکه این عقب نشینی به علت ضربات وارده است و آمریکا تلاش می‌کند نیروهایش را بازآرایی کند بنابراین نباید فکر کنیم پایان کار است و نباید فکر کنیم نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج شده اند.»

او افزود: گروه‌های عراقی برای پاسخ به هر حمله احتمالی آمریکا در اوج آمادگی است تا به آن پاسخ دهد و تدابیر امنیتی پیشگیرانه  بر اساس سناریوهای احتمالی حمله آمریکا اتخاذ شده است.

گزارشگر گفت مسئولان عراقی هشدار دادند شاید مقاصد پنهانی در پشت عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی به پایگاه‌های حریر در شرق اربیل و عین الاسد در غرب عراق نهفته باشد و شاید برای تنش آفرینی بیشتر در داخل عراق علیه نیرو‌های بسیج مردمی عراق باشد.

معاون دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق نیز گفت: «نیت خبیثانه آمریکا آن است که می‌خواهد به پایگاه‌های گروه‌های مقاومت حمله کند. می‌گوییم چنین چیزی ما را نمی‌ترساند و می‌گوییم آمریکا سست‌تر از خانه عنکبوت است.»

این گزارشها، گزارش روزنامه نیویورک تایمز را تقویت می‌کند که نوشت مقابله با گروه‌های مقاومت عراقی به صورت جدی در دستور کار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار دارد.

عباس عرداوی، تحلیلگر سیاسی گفت: «آمریکا شاید مرتکب حماقت شود و نمی‌توان این را انکار کرد که مقاومت و فرماندهان مقاومت را هدف قرار داده است. قطعا مقاومت، مانعی در برابر اجرای نقشه‌های آمریکاست، اما مهم‌تر از این و چیزی که برای آمریکا دشوار است آن است که فهمیده است در عراق سیاست پاسخ وجود دارد و پاسخ آتش نیز آتش است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۳:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا باید بداند که دیگه عراق، عراق ۱۵ سال پیش نیست، صاحاب داره، اونم چه صاحابی، نیروهای مقاومت، یعنی یه دونه بزنی، ده تا میخوری،
گفته باشم،
آخرین اخبار