هدف از قرنطینه کاهش شیوع ویروس از ناحیه فرد بیمار است

متخصص داخلی و فوکال پوینت کرونا ویروس شهرستان اسدآباد گفت: هدف از قرنطینه‌ی ۲۱ روزه کاهش احتمال شیوع ویروس از ناحیه فرد بیمار است.

هدف از قرنطینه کاهش شیوع ویروس از ناحیه فرد بیمار استدکترصفاری، متخصص داخلی و فوکال پوینت کرونا ویروس شهرستان اسدآباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: فکر  غلبه بر ویروس کرونا با قرنطینه ۲۱ روزه یک ذهنیت اشتباه است.

او با بیان اینکه در واقع بعد از ۲۱ روز احتمال مسری بودن بیماری بسیار کاهش می‌یابد، گفت: عوارض و علائم آن مانند سرفه یا احساس تنگی نفس ممکن است تا مدت‌ها باقی مانده و حتی  ممکن است علائم بعد از بهبود مجدد عود کند.

این متخصص داخلی بیان کرد: منظور از قرنطینه‌ی ۲۱ روزه کاهش احتمال شیوع ویروس از ناحیه فرد بیمار است.

صفاری با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت، گفت: مجدانه از همشهریان درخواست می‌کنیم از منزل خارج نشوند و دید و بازدید نداشته باشند.

متخصص داخلی و فوکال پوینت کرونا ویروس شهرستان اسدآباد بیان کرد:  دانشکده علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان با تمام قوا از همه پتانسیل‌های موجود در جهت آگاهی شهروندان عزیز استفاده خواهد کرد.

او در ادامه افزود: اما با توجه به آمار‌های موجود امیدواریم همشهریان با رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات و حفظ سلامت خود و خانواده باعث دلگرمی کادر بهداشت، درمان و مسئولان مربوطه  گردند.

صفاری ادامه داد: عمده بیماران کرونایی در شهرستان اسدآبادمربوط به ساکنین روستا‌ها بوده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
با.. یکی از بهترین و دلسوزترین پزشکا.. خدا پشت و پناهت.
آخرین اخبار