توزیع پک‌های بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای و محروم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از توزیع پک‌های بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای و محروم در این استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : از ۱۳ اسفندماه تا ۱۰ فروردین ماه امسال طرح غربالگری و تب سنجی که مصوب ستاد کرونای استانی بود انجام شده است.

او گفت : طرح تب سنجی در ۳۵ پایگاه سطح استان اجرا شد و ۳۰۳ هزار و ۷۶۷ خودرو تحت غربالگری قرار گرفتند و نیز افراد غربالگری شده ۸۸۷ هزار و ۲۱۳ نفر بوده است که از این تعداد ۲۹۴ نفر تب دار و مشکوک بودند و به مراکز درمانی ارجاع شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: به صورت نفر در روز ۳ هزار و ۴۹ نفر و ۵۱۸ خودروی امدادی مورد استفاده قرار گرفته است.

این مسئول گفت: بیش از ۴۳۰ هزار ماسک بین نهادی انتظامی، نظامی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، مطب‌ها، مراکز درمانی و نهادهای دولتی، خصوصی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به صورت رایگان توزیع شد که نقش بسیار مهمی در کاهش شیوع بیماری در سطح استان داشته است.

معتمدی گفت: طرح دیگری که در هفته آینده آغاز می‌شود، توزیع پک های بهداشتی است که در حاشیه و مناطق محروم استان توزیع می‌شود و این پک ها شامل ژل و دستکش و ماسک است.

این مسئول گفت: وظیفه‌ای که به عهده هلال احمر گذاشته شده این است که در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه از طریق ناوگان لجستیک در سطح استان به صورت منسجم و برنامه ریزی شده "در خانه بمانیم" از طریق خودروهای هلال احمر به گوش مردم رسانده شود.

او افزود: این کار قبلاً هم انجام شده و این دو روز با تعداد بیشتری از افراد و خودرو و انسجام بیشتری انجام می‌شود و امیدواریم مردم این دو روز در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم و از شیوع آن جلوگیری کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری آغاز شده است که این طرح نقش تأثیرگذاری در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار